خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

سوگواری سنتی کاشانی‌ها در حرم هلال بن علی (ع) نماد وحدت منطقه است

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: سوگواره مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) در حرم فرزندش هلال بن علی (ع) نماد همدلی کاشانی‌ها و آران و بیدگلی‌ها است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل سید جواد ساداتی‌نژاد، در دومین شب از لیالی قدر و در شب شهادت اولین مظلوم عالم، در جمع عزاداران مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) در صحن مطهر آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در سخنانی اظهار داشت: سوگوارهٔ سنتی کاشانی‌ها در سوگ مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) در حرم فرزتدش هلال بن علی (ع) نماد همدلی کاشانی‌ها و آران و بیدگلی‌ها است.

 ساداتی‌نژاد با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) خدمت زائران و مجاوران حرم حضرت محمد هلال (ع) تاکید کرد: مراسم شب ۲۱ رمضان در این آستان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مراسم‌های شب قدر در سراسر ایران است چرا که این حرم، حرم اولین سفیر فاطمی و اولین مهاجر علوی است.

وی با اشاره به تشرف ملا حبیب الله شریف کاشانی و جمع زیادی از مردم مومن و متدین کاشان در روز شهادت حضرت علی (ع) در قرن چهاردهم هجری قمری به این مکان مقدس تصریح کرد: ما در این حرم که متعلق به فرزند امیر مومنان علی بن ابیطالب (ع) است به نیابت از نجف اشرف سوگواری می‌کنیم.

در پایان دکتر ساداتی‌نژاد با اشاره به کنگرهٔ ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اظهار امیدواری کرد در این شب‌های مبارک قدر، بهترین تقدیر‌ها برای همگان رقم بخورد.

کد خبر : ۳۸۴۸۹۰