خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام سوگواری امیرالمؤمنین(ع)؛

پرچم عزای علوی بر فراز گنبد فیروزه‌ای هلال بن علی(ع) برافراشته شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۵۸۴

همزمان با ایام سوگواری امیرالمؤمنین(ع) پرچم عزای علوی بر فراز گنبد فیروزه ای حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، همزمان با ایام سوگواری امیرالمؤمنین(ع) و در آستانه روز زیارتی حضرت محمدهلال بن علی(ع) پرچم عزای علوی بر فراز گنبد فیروزه ای حرم مطهر برافراشته شد.

در این آیین که صبح امروز و پس از برگزاری آیین جزء خوانی با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم و خادمین افتخاری حرم مطهر انجام شد، پرچم سبز رنگ فراز گنبد منور جمع‌آوری و پرچم سیاه جایگزین آن شد.

قرائت زیارت امین الله، قرائت زیارت حضرت محمد هلال بن علی (ع) و مرثیه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

همچنین در این مراسم ذاکر افتخاری حرم، مهدی فخرالدین به مرثیه خوانی و ذکر مصیبت حضرت امیرالمؤمنین(ع) پرداخت.

پرچم گنبد هلال بن علی(ع) در طول سال به مناسبت های مذهبی در اعیاد و ایام سوگواری شهادت ائمه معصومین (ع) چندین بار به رنگ های سبز یا سیاه در می‌آید.

یادآور می‌شود؛ آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده و به دلیل رؤیای صادقه آیت الله حبیب الله شریف کاشانی از امیر مؤمنان(ع) درباره تاکید بر زیارت این امامزاده عظیم الشأن در روز ۲۱ رمضان، این روز به روز زیارتی حضرت محمدهلال بن علی(ع) شهرت یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز