خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان:

دبیرستان امام خمینی کاشان، سند فرهنگی و اجتماعی خطه دارالمومنین است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۸۳۳

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: دبیرستان ماندگار امام خمینی با ویژگی‌های خاص خود، سند فرهنگی و اجتماعی خطه دارالمومنین است و باید اسناد آن به عنوان میراث معنوی شناسایی و حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "محمود خدمتی" در آیین گرامیداشت تاسیس دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان افزود: نقش این دبیرستان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری مردم در پیشبرد اهداف  نظام جمهوری اسلامی سند ماندگار تاریخ  و تمدن این خطه است.

به گفته وی،  تقدیم 114 شهید دانش آموز این دبیرستان در دوران دفاع مقدس به عنوان یک رقم بی‌سابقه است که عظمت خودآگاهی و بینش آنها باید به همه نسل‌ها منتقل شود .

وی با اشاره به تاریخ تاسیس دبیرستان امام خمینی کاشان اظهار داشت: اهدای زمین این مجموعه توسط مرحوم حسن تفضلی در هشتاد سال قبل، می تواند الگوی شایسته ای باشد که صاحبان صنایع برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مشارکت فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: دبیرستان امام خمینی کاشان شاهد روشنی بر پیشگامی این منطقه در مسیر توسعه انسانی و اجتماعی است و در زمانی که کشورهای غربی به طرف توسعه صنعتی پیش می رفتند مرحوم تفضلی با مشارکتی بیشتر از سهم دولت، ایجاد محیط انسانی را مورد توجه قرار داد.

وی نخبه پروری را سومین ویژگی دبیرستان امام خمینی ذکر کرد و گفت: بسیاری از دانش آموختگان این واحد آموزشی در مسئولیت های کلان در بخش های دولتی و خصوصی  منشا اثر در توسعه و آبادانی کشور هستند.

خدمتی گفت: توسعه و پیشرفت همه جوامع مرهون نظام آموزشی است و هرچقدر سیاستگذاران جامعه به مدرسه و دانشگاه بیشتر توجه کنند، مسیر توسعه و پیشرفت هموار تر خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پیام خود به مناسبت سالگرد تاسیس دبیرستان امام خمینی کاشان نوشت: بی شک معلمان سنگ بنای رشد و تعالی جوامع و کشورها می باشند و مایه افتخارشان رشد و بالندگی فرزندانی است که بدست توانا و پر محبت ایشان قد می کشند و به ثمر می رسند .

"سید جواد ساداتی نژاد" در بخش دیگری از این پیام نوشت: افتخار خود می دانم که دست پرورده شما اساتید معزز  و دانش آموز این دبیرستان پرآوازه و ماندگار  بوده ام  و اگر در زندگی خود موفقیتی کسب نموده ام لطف خداوند و تلاش شما عزیزان اثر مستقیم در آن داشته است .

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس دهم  با تجلیل از برگزاری جشن تاسیس دبیرستان ماندگار  امام خمینی نوشت: ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش کاشان و کادر دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) در برپایی این محفل ، از خداوند متعال عزت و سربلندی شما عزیزان را خواستارم .

مدیر دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان گفت: به استناد پیشینه تاریخی وسوابق درخشان علمی، آموزشی و فرهنگی  درپانصد و بیستمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش  به تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1389 به عنوان دبیرستان ماندگار معرفی شد.

"حسین مقنی" افزود: تاکنون 44 مرکز آموزشی در ایران به عنوان مدرسه ماندگار معرفی شده که چهار واحد آن در استان  پهناور اصفهان قرار گرفته است و دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان یکی از آنها است.

وی اظهار داشت: اولین دبیرستان مستقل پسرانه کاشان در سال 1316  توسط علی اصغر جهانشاه تاسیس شد هرچند که پیش از این در سال 1314 کلاس اول متوسطه به عنوان ضمیمه دبستان آغاز فعالیت کرده بود.

به گفته وی، ساختمان دبیرستان امام خمینی کاشان در ابتدای دهه 20 با اهدا زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع  توسط مرحوم حسن تفضلی موسس کارخانه ریسندگی و بافندگی و اعتبار دو میلیون ریال دولت وقت در حاشیه میدان تلگرافخانه بنا گذاشته شد.

وی اظهار داشت: در طی مدت فعالیت این دبیرستان، حسن محسنی آراسته  و محمد قطبی در قبل از انقلاب و  علی فرزانه، حمید رضا تفویضی، محسن نعیمی و اسدالله فاضلی به عنوان مدیر منصوب شده اند.

آیین گرامیداشت سالگرد تاسیس دبیرستان ماندگار امام خمینی کاشان همراه با تجلیل از مدیران و کارکنان  ادوار  این واحد آموزشی با حضور مسئولان اجرایی کاشان و دانش آموختگان آن برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز