خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس اجلاس شهرداران جاده ابریشم؛

نشست هم‌اندیشی اجلاس شهرداران جاده ابریشم درکاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۹۵۴

دومین نشست تخصصی هماهنگی و هم‌اندیشی یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در شهر فرهنگی تاریخی کاشان برگزار شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، رئیس یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم با تقدیر از شهردار کاشان در میزبانی از این نشست تخصصی گفت: این اجلاس طی روزهای دهم تا دوازدهم شهریور ماه (سپتامبر 2016) به میزبانی قزوین در کاروانسرای سعدالسلطنه این شهر با هدف افزایش و ارتقای انگیزه بهره‌وری از محور جاده ابریشم به عنوان یک داشته قدیمی و برون رفت از مباحث رکود اقتصادی برگزار می‌شود.

مسعود نصرتی، موضوعات تشکیل کارگروه‌های اقتصاد، فرهنگ و گردشگری را از سرفصل‌های نشست امروز برشمرد و گفت: نهایی کردن مصوبات این کارگروه‌ها با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان های مناطق آزاد تجاری، آژانس‌های مسافرتی و وزارتخانه‌های مرتبط از دیگر موضوعات این نشست است.

وی، معرفی ظرفیت‌های شهرها برای تبادل نظر و تجربیات با شهرهای در مسیر جاده ابریشم از دیگر کشورهای جهان در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: برنامه‌های سه سرفصل در روز برگزاری اجلاس از شهرهای میهمان در ایران مطرح و ظرفیت‌سازی می‌شود.

به‌ گفته‌ وی، کاشان نیز یکی از شهرهایی است که شهردار آن مستندات خود مبنی بر داشتن صنعت ابریشم با پیشینه قوی در این شهر و قرارداشتن آن در مسیر ابریشم را ارائه خواهد کرد.

شهردار قزوین با اشاره به تشکیل اتحادیه هبستگی شهرهای آبی و خاکی جاده ابریشم در کشور چین طی سال گذشته و استفاده متقابل این شهرها از ظرفیت‌ها و داشته‌های یکدیگر گفت: این مستندات و شناسایی ظرفیت‌های شهرها در سه حوزه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری از طریق دبیرخانه قزوین به اتحادیه ارائه خواهد شد.

نصرتی با اشاره به اینکه سازمان شهرهای جاده ابریشم(SRCWC) در سال 2005 با هدف افزایش همکاری و همگرایی بین کشور چین و کشورهای آسیای میانه و با شعار (ساختن آینده مشترک بر اساس سنت) تاسیس و گسترش پیداکرده‌است گفت: این سازمان  200 شهر از 67 کشور را پوشش می‌دهد و هر ساله برای میزبانی یکی از کشورهای اجلاسی با حضور اعضا تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند تا در زمینه‌های حمل و نقل ، اقتصاد، فرهنگ، سرمایه‌گذاری، گردشگری  و ارتباط اجرایی و هم‌افزایی مناسب بین شهرها را ایجاد کند.

وی، با تاکید بر ظرفیت شهر کهن قزوین در قلب راه ابریشم و پتانسیل‌های آن به‌عنوان یکی از اعضای سازمان شهرهای راه ابریشم در میان بیش از 200 شهر به میزبانی اجلاس سال 2016 مجمع شهرداران راه ابریشم گفت: کشف و تبادل‌نظر میان شهرهای در امتداد کمربند اقتصادی جاده ابریشم در موضوع ساخت و ساز دولت٬ حمل و نقل٬ توسعه و همکاری در زمینه تکنولوژی٬ تجاری٬ توریسم، ارتباطات  و سیاست همکاری درراستای ارتقای فرهنگ عموم شهروندان در امور آموزشی، ورزشی و پزشکی هدف از تشکیل این مجمع است.

به‌گفته‌ وی، تعامل و همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین‌ شهرداری قزوین و شهرداری‌های مسیر جاده ابریشم، ایجاد بستری مناسب و تسهیل در امر گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی و فرهنگی جهت همگرایی بین شهرهای مسیر جاده ابریشم، برگزاری نمایشگاه‌ ملل به‌منظور شناسایی فرهنگ و ملیت‌ها در بین شهرهای مسیر جاده ابریشم  و ایجاد بستری مناسب برای استقرار دانشگاه جاده ابریشم  به‌منظور ایجاد رشته‌های گردشگری  تعدادی از برنامه‌های قزوین در اجلاس 2016 شهرداران راه ابریشم است.

شهردار قزوین با اشاره به  15 شهر ایران در مسیر جاده ابریشم گفت: جاده ابریشم یا راه ابریشم شبکه راه‌های به‌هم پیوسته‌ای با هدف بازرگانی و اقتصادی در آسیا بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به هم و همچنین به شمال آفریقا و شرق اروپا پیوند می‌داد به‌طوریکه این مسیر تا سده پانزدهم میلادی به مدت 1700 سال بزرگترین شبکه بازرگانی  در دنیا محسوب می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز