خبرگزاری کار ایران

مهناز احمدی درگفتگو با ایلنا:

خیرین بیشتر پیش‌قدم در ساخت فضاهای آموزشی و تفریحی بانوان هستند

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۰۴

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه خیران می‌دانند تنگناهای زیادی درحوزه دختران و زنان وجود دارد بیشتر پیش‌قدم در ساخت فضاهای آموزشی و تفریحی بانوان هستند.

مهناز احمدی در حاشیه سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان از پیش‌بینی تسهیلات‌ویژه و اجرای برنامه‌های آموزشی و تفریحی برای زنان سرپرست خانه‌دار زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش خبرداد و یادآورشد: به ادارات زیر مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش توصیه می‌کنیم  به خانم‌های فرهنگی سرپرست خانوار وزارت آموزش و پرورش به صورت ویژه نگاه کنند.

وی از تصویب تقیل ساعت بانوان شاغل و کسانی که  فرزند زیر 6 سال در وزارت آموزش و پرورش دارند در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت:  با توجه به اینکه شغل‌دوم بانوان در وزارت آموزش و پرورش خانه‌داری است و باعث  فرسودگی شغلی  آنها می‌شود امیدواریم این قانون هرچه زودتر ابلاغ شود .

مشاور وزیر آموزش و پرورش، ایجاد مهد کودک در دستگاه‌هایی که بانوان شاغل هستند را از دیگر اقدامات معاونت امور بانوان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهارداشت: این اقدام  می‌تواند تسهیلاتی را برای خانم‌ها از نظر آسایش فکری  و روحی ایجاد کند.

وی از اجرای آموزش حقوق برای دختران دانش‌آموز به منظور آشنایی با تکالیف همسرداری و جلوگیری از آسیب‌های زندگی زناشویی خبرداد و افزود: دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش  در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دیگر یک‌سری اعتبارات را برای بانوان فرهنگی و دختران دانش‌آموز جذب می‌کند.

احمدی اقدامات آموزش و پرورش را تک‌جنسیتی ندانست و گفت:  اگر مصوبه یا افزایش حقوقی صورت گیرد شامل آقایان و بانوان می‌شود.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش افزود: اینکه وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها کار ویژه‌ای را برای بانوان شاغل انجام دهند در قانون دیده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز