خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

35 درصد مدارس کشور به وسیله خیرین مدرسه ساز ساخته شده است

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: از ابتدای تاسیس جامعه خیرین مدارس کشور 35 درصد مدارس کشور بوسیله خیرین این جامعه ساخته شده است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان ، محمدرضا حافظی پنجشنبه شب در سیزدهمین همایش بزرگ خیرین مدرسه ساز شهرستان کاشان در مجتمع آموزشی وورزشی  هاشمی زاده این شهرستان افزود : 33 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی ومقاومت دارد که با توجه به محدودیت اعتبارهای دولتی، مقاوم سازی این میزان مدرسه در کشور نیازمند همکاری و همت بلند خیران می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت خیران در مرمت و مقاوم سازی مدارس، زمینه امنیت دانش آموزان را برای کسب علم و دانش در کلاس ها به وجود می آورد،  شمار خیران مدرسه ساز کشور را بیش از 600 هزار نفر بیان کرد و افزود: یک هزار خیر مدرسه ساز نیز در خارج از کشور وجود دارد.

به گفته وی از زمان تاسیس جامعه خیرین مدرسه ساز شور تاکنون 140 هزار کلاس درس توسط این قشر در کشور ساخته شده است.

وی با پیش بینی افزایش 2 درصدی ضریب مشارکت مردم در مدرسه سازی امسال  نسبت به سال گذشته  ورسیدن به 37 درصد . یادآور شد: خیران سال گذشته حدود 10 هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در کشور کمک کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در مراسم با بیان اینکه یک سوم مدارس این استان (بیش از8 هزارکلاس درس ) نیازمند مقاوم سازی و استحکام بخشی دارند. افزود: 10 هزار کلاس درس نیز در این استان نیازمند مقاوم سازی است.

محمد حسین قائدی ها خاطرنشان کرد: برای بازسازی و مقاوم سازی این تعداد کلاس درس به بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این آئین گفت: برای تکمیل استخر کیهان بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محمود خدمتی خاطرنشان کرد: 50 درصد از هزینه های ساخت این استخر توسط خانواده مرحوم حسین کیهان و بقیه نیز با اعتبار دولتی تامین شده است.

وی زیربنای این مجموعه ورزشی را یکهزار و 200 مترمربع بیان کرد و گفت: فضای استخر آن با گنجایش 70 نفر در هر نوبت 800 مترمربع است.

 وی به کمبود فضاهای آموزشی  در بعضی نقاط شهرستان کاشان همچمون مسکن مهر،فاز 2 ناجی آباد، خیابان کارگر و خیابان نطنزاشاره کرد وگفت: می طلبد که خیرین با کمک های خود هرچه سریعتر برای این مناطق فکراساسی صورت پذیرد .

وی با بیان اینکه بالغ بر100 واحد آموزشی کاشان ازقبل از انقلاب تاکنون توسط خیرین ساخته شده است  افزود : تاریخ 100 ساله کاشان نشان می دهد که اولین  مدرسه درکاشان با حضور خیرین تاسیس شده است .

خدمتی  افزود: طی دوسال گذشته بیش از 10 واحد آموزشی با اعتباری بیش از60 میلیارد تومان توسط خیرین تکمیل و راه اندازی شده است.

کد خبر : ۳۷۴۹۳۵