خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آران و بیدگل:

امام زادگان چراغ عبادت و مشعل دان اسلام ناب محمدی هستند

امام جمعه آران و بیدگل گفت: امام زادگان چراغ عبادت و مشعل دان اسلام ناب محمدی هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل در آیین اختتامیه کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت: امام زادگان درب‌های نایاب آسمان نبوی و علوی، چراغ عبادت و مشعل داران اسلام ناب محمدی هستند.

وی با اشاره به اینکه ابدان 37 تن از این بزرگوراران در شهرستان آران و بیدگل مدفون است، تصریح کرد: تعدد امام زادگان در منطقه نشان دهنده این است که مردم این منطقه از صدر اسلام دوست دار اهل بیت(ع) و مهمان نواز و پذیرای امام زادگان بوده‌اند.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: حضور امام زادگان، نشان دهنده ظلم فاحشی است که بعد از رحلت پیامبر (ص) از طریق بنی امیه و بنی عباس به خاندان وحی روا داشته شد.

آیت الله موسوی در ادامه اظهار داشت: امامزاده محمد هلال(ع) نخستین شخصیت بنی هاشم است که با حضور در این منطقه اسلام علوی و تشیع را به ارمغان آورد.

وی در ادامه با اشاره به 313 شهید مدفون در گلزار شهدای آستان هلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: شهدا ستارگان شهامت هستند و امنیت ما مرهون ایثار این عزیزان است.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: استان اصفهان در ایثار و شهادت حائز رتبه نخست است و شهرستان آران و بیدگل در این استان با تقدیم 840 شهید به نسبت جمعیت رتبه نخست ایثارگری را در کشور داراست.

یادآور می‌شود؛ کنگره ملی حضرت محمدهلال بن علی(ع) امروز پنج شنبه ۶ خرداد در دو بخش در شهر مقدس قم و دیار ولایتمدار آران و بیدگل برگزار شد.

بخش علمی این کنگره صبح پنج شنبه با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید و علما و شخصیت‌های کشوری در امامزاده سید علی(ع) قم و بخش تبلیغی آن شامگاه پنج شنبه در آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) برگزار شد.

 

کد خبر : ۳۷۴۹۲۶