خبرگزاری کار ایران

جانباز ۷۰درصد کاشانی در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز نتوانسته‌ایم درس ایثار رزمندگان دوران دفاع‌مقدس را در جامعه پیاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۹۱۵

جانباز 70 درصد کاشانی گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم درس ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس را در اجتماع پیاده کنیم.

حسین عارف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اگر فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و پاکدامنی که در دوران دفاع‌مقدس بود در کارهای روزمره خود پیاده کنیم  یقینا مردم باز همان خلوص و پاکدامنی آن زمان را پیدا خواهند کرد.

وی  به حضور دو سال و نیم خود در جبهه‌های جنگ و حضورش در عملیات بزرگ آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: حضورم در عملیات‌های دیگر باعث شد 8 سال در اسارت نیروهای بعثی عراق باشم.

این آزاده سرافراز، فتح خرمشهر را نقطه عطفی درتاریخ جنگ  ایران و عراق عنوان کرد و گفت: از فتح خرمشهر نتیجه می‌گیریم که اگر انسان‌ها توکل به خدا داشته باشند و از خدا استمداد بطلبند در تمام مراحل زندگی موفق خواهند شد، همانطور که به فرموده امام خمینی خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدا همیشه و همه‌جا پشتیبان انسان‌هایی است که دم از امام و تقوا می‌زنند. امیدوارم  بتوانیم از فتح خرمشهر برای پیشرفت کشور و اهداف امام‌خمینی و مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

این جانباز 70 درصد و رزمنده کاشانی  با بیان اینکه در مقطع کنونی باید اهداف بلند امام خمینی و مقام معظم رهبری، ایثار و از خود گذشتگی دوران دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود، اظهارداشت: همین جوانان غیور و پاک کشورمان بودند که  دوران دفاع مقدس با تکیه بر ایمان مقابل ستمگران ایستادند و پیروز شدند.

این رزمنده دوران دفاع‌مقدس با بیان اینکه هنوان نتوانسته‌ایم فرهنگ  ایثار و فداکاری رزمندگان  هشت سال دفاع مقدس را در اقتصاد مملکت پیاده کنیم، گفت: درحالیکه در دفاع مقدس تمام  دشمنان مقابل اسلام و ایران هم‌قسم شده بودند که ما را شکست دهند ولی ایثار، فداکاری و توکل به خدای رزمندگان باعث شد تا پیروز شویم .

وی به گذشت پیرزن فقیری که از دورترین نقاط  ایران تمام هستی خود را که چند تا تخم‌مرغ بود و به جبهه‌های جنگ ایثارکرد اشاره کرد و گفت: اگر خودمان را به هستی‌هایی که داخل کشورمان داریم متکی کنیم یقینا فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی با تاکید بر ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه افزود: هر چند هنوز جوانانی هستند که الان هم اگر طبل جنگ نواخته شود آماده ایثار و فداکاری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز