خبرگزاری کار ایران

در سالروز ولادت حضرت قائم(ع) برگزار می‌شود؛

180عنوان برنامه فرهنگی- مذهبی در آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۸۷

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از برگزاری 180 عنوان ویژه برنامه فرهنگی- مذهبی در سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) در آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری 180 عنوان برنامه فرهنگی مذهبی در این ایام، خاطر نشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل 40 مُبلّغ دینی را برای سخنرانی و انجام فعالیت های جشن میلاد به شهرها و روستاهای تابعه و شهرستان ها ی همجوار اعزام کرده است.

وی، تجمع هیئات مذهبی در قالب «قافله انتظار» را از دیگر برنامه های تشکل های دینی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: این کاروان با حضور هیئات مذهبی شهرستان و با تجمع در میدان امام حسن(ع) آران و بیدگل از ساعت 18 روز نیمه شعبان آغاز می‌شود و مردم در حالی که شاخه های گل به دست و ذکر "یا صاحب الزمان(عج)" بر لب دارند، مسیر خیابان منتهی به حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) را با پای پیاده طی می‌کنند و پس از تجمع در این حرم مطهر، مداحان اهل بیت(ع) به مولودی خوانی می پردازند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل افزود: همچنین نظیر این مراسم از ساعت 21 روز شنبه 1 خردادماه با حرکت هیئات مذهبی از امامزادگان هاشم بن علی (ع) و فاطمه بنت العسگری(ع) به سمت مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود.

سمیع الله مردان، در ادامه اظهار داشت: بیش از 500 تن از دوست داران اهل بیت(ع) نیز در قالب دو کاروان پیاده «هلال تا جمکران» و «باب المراد» مسیر یکصد کیلومتری آران و بیدگل تا جمکران را با پای پیاده می پیمایند و در طول مسیر برنامه های متنوعی را اجرا می‌کنند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل با ذکر روایتی از امام محمد باقر(ع) که بعد از شب قدر بزرگترین و با فضیلت‌ترین شب‌ها در طول سال شب نیمه شعبان است، گفت: آیین احیا و شب زنده داری شب نیمه شعبان در 15 مسجد شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مردان افزود: آستان مقدس هلال بن علی(ع) و مسجد اعظم محقق، مسجد صادقیه و مسجد صاحب الزمان(عج) از مساجد محوری احیای نیمه شعبان در این شهرستان است.

ریس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل، از برگزاری جشن ویژه نیمه شعبان در حرم هلال بن علی(ع) خبر داد و افزود: این مراسم به مدت دو شب با سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی و مهدی ستوده کارشناس دینی در صحن جنوبی آستان مقدس برگزار خواهد شد و حاج مرتضی طاهری در این مراسم به مولودی خوانی می پردازد.

وی یادآور شد: همچنین مراسم جشن و مولودی خوانی ویژه نیمه شعبان با حضور خطبای توانمند همچون حجج اسلام دارستانی، ابراهیم حسینی اراکی و ابوالفضل صابری اراکی و مدیحه سرایی مرتضی طاهری و مداحان مطرح شهرستان در بیش از یکصد مسجد و هیئات مذهبی شاخص آران و بیدگل برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل برگزاری جشن های ویژه خواهران را یادآور شد و افزود: در این ایام، بیش از 50 جلسه جشن و سرور ویژه بانوان، با حضور بانوان مبلغه سنتی و حوزوی در مراکز دینی و مذهبی، مساجد و حسینیه های سطح شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته وی آذین بندی معابر و خیابان ها توسط هیئات مذهبی، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب مهدویت، جشن های دانش آموزی، قرائت حدیث کسا و جامعه کبیره در اماکن مذهبی، نورافشانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و مسابقه کتابخوانی به استقبال ظهور و جشن در مساجد و هیئات مذهبی از دیگر برنامه های نیمه شعبان در آران و بیدگل است.

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به تقارن ایام نیمه شعبان با حماسه فتح خرمشهر و دزفول خاطر نشان کرد: به همین مناسبت و به همت مهدیه امام حسن مجتبی(ع) روستای کاغذی نمایشگاه بزرگ «مهدویت، حماسه و ایثار» با 18 غرفه در شب ولادت حضرت مهدی(عج) در روستای کاغذی افتتاح می‌شود.

وی  هدف از این نمایشگاه را آگاه سازی، فرهنگ سازی مهدویت و زنده نگه داشتن یاد ایثارگران و رزمندگان اسلام دانست و افزود: غرفه های حجاب، طلایه داران دفاع، طلایه داران تشیع، مدافعان حرم، راهیان نور، 23 ماکت مذهبی، ولایت، تربیت دینی در خانواده، مهدویت و انتظار، محصولات فرهنگی و مذهبی از جمله غرفه های این نمایشگاه مذهبی است.

به گفته وی، اهتزاز پرچم مسجد مقدس جمکران، سخنرانی مذهبی، حرکت جمعی هیئات مذهبی از زیارت سلطان صالح (ع) به سمت مهدیه و مولودی خوانی، همخوانی و نورافشانی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، نیمه شعبان را لیله القدر اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: نیمه شعبان شب مبارکی است که در فضائل، شباهت بسیاری به لیالی قدر دارد و بر اساس روایات، در حدّ خویش، شب قدر و واجد یکی از درجات تقدیر امور است.

حجت‌الاسلام مردان افزود: علمای بزرگ در طول تاریخ علاوه بر آن که خود اهتمام ویژه ای به احیای شب نیمه شعبان داشته و دارند، عموم مومنین و منتظران و عاشقان امام عصر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را به احیای این شب عزیز و دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور ولی عصر(عج) دعوت کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز