خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حقوق کارگران بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی باید 20 درصد افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۵۴

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: حقوق کارگران بازنشسته مستمری بگیر تامین اجتماعی در سال جاری باید 20 درصد افزایش یابد.

فتح‌الله شاه زمانی، در حاشیه نخستین گردهمایی کانون‌های کارگران بازنشسته مستمری بگیران تامین‌اجتماعی استان اصفهان در باغ پرندگان قمصر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، با انتقاد شدید از عدم همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: علیرغم پیاده نمودن همسان سازی حقوق براساس مصوبه سال 87 مجلس و دولت برای بازنشستگان کشوری و لشگری هنوز این قانون برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشده است که خود یک  نوع تبعیض آشکاراست.

وی ، عدم ثبات مدیریت درسازمان تامین اجتماعی را مهمترین مشکل از عدم اجرایی شدن حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد وگفت : با گذشت بیش از 66 سال از عمر سازمان تامین اجتماعی تنها در دولت نهم، 8 مدیرعامل درسازمان تامین اجتماعی عوض شده است که در نوع خود در تاریخ این سازمان و دنیا بی نظیر است.

شاه زمانی ، به برگزاری جلسات متعدد در کانون عالی کشور واستان اصفهان با حضور ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : درحال حاضر نیز با گذشت یکسال و نیم ازمدیریت دکتر نوربخش علیرغم وعده های ایشان تا این لحظه همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اجرایی نشده است .

وی اجرایی شدن همسان سازی حقوق برای کلیه  کارمندان نهادهای لشگری وکشوری از یکم فروردین ماه 87 همسان سازی را تبعض بین بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی دانست و گفت : به رغم اینکه  کارکنان لشگری وکشوری اگر افزایش حقوقی هم داشته‌اند سالیانه چند  درصد به حقوق‌شان اضافه شده است ولی بسیار تاسف باراست که علیرغم اینکه این قانون هنوز برای کارگران بازنشسته پیاده نشده افزایش حقوق سالیانه این عزیزان نیز بسیار ناچیز بوده است .

رئیس کانوان بازنسشتگان تامین اجتماعی استان اصفهان ، همسان سازی را براساس سابقه پرداخت حق بیمه کارگران عنوان کرد و یادآورشد : متاسفانه کسانی که استاد بودند حقوقشان 5 الی 6 میلیون تومان بوده ولی الان که بازنشست شده  اند باید نصف حقوق  قبلی خود را دریافت کنند.

وی با تاکید براجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان  ومستمری بگیران تامین اجتماعی گفت : از مسئولان مصرانه انتظار داریم همانطور که همسان سازی حقوق را برای اکثریت بازنشستگان لشگری و کشوری پیاده کرده اند ضمن پرداخت مابه التفاوت آن از سال 87  تاکنون همسان سازی را نیز برای کارگران بازنشسته هرچه زودترپیاده کنند.

شاه زمانی، از وجود  216 هزار مستمری بگیر و بازنشسته با 43 شعبه تامین اجتماعی در سطح استان اصفهان خبرداد وگفت: حدود 105 هزار نفر از این بازنشستگان درخود شهر اصفهان هستند و مابقی در سایر شهرستان های استان اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز