خبرگزاری کار ایران

همزمان با شکفتن گل‌های محمدی

بازدید بی‌سابقه گردشگران از شهر نیاسر

همزمان با شکفتن گل‌های محمدی و درراستای برگزاری مراسم افتتاحیه چهاردهمین آئین گلابگیری منطقه کاشان، کهن باغشهر ایران نیاسر به عنوان یکی از مراکز گردشگری ایران، شاهد حضور بی‌سابقه گردشگران داخلی و خارجی بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا از کاشان در روز جمعه و مصادف با عید سعید مبعث و شروع مراسم آئین گلابگیری در کهن باغشهر ایران نیاسر رفت و آمد هزاران خودرو سبک و سنگین در این روز راه‌های ارتباطی کاشان به نیاسر را با ترافیک سنگینی روبه رو کرد، به گونه‌ای که بسیاری از مسافران و گردشگران پس از ساعت‌ها تحمل ترافیک توانستند خود را به محدوده و منطقه تفریحی این شهر برسانند.

ورود سیل گردشگران به این شهر جهت بازدید از گلستانهای گل محمدی و آئین گلابگیری مدیران شهری را با مشکلات فراوان روبرو ساخت. به طوری که در میانه روز عوامل نیروی انتظامی مجبور به بستن کلیه راههای ورودی این شهر شدند

شهرداری نیاسر با همکاری پلیس راهور و عوامل نیروی انتظامی با اجرای طرح ترافیک در شهر و نصب بنر و تابلوهای ترافیکی در کلیه مسیرهای ورودی و خروجی شهر به راهنمایی مسافران و کنترل ترافیک پرداختند.

احمد امینی نیک سرپرست شهرداری نیاسر آمار گردشگران و مسافران نیاسر را در هفته اول گل وگلاب بیش از ۵۰۰ هزار نفر خواند و گفت: بازدید گردشگران در روز پنج شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷اردیبهشت بیش از ۴۰۰هزار نفر بود که با وجود پیش بینی امکانات رفاهی و خدماتی، حضور این تعداد گردشگر از اقصی نقاط کشور برقراری نظم و آمد و شد را بویژه در ساعات ظهر با مشکل روبه رو ساخته بود..

سرپرست شهرداری نیاسر از کسانی که علاقه‌مند به بازدید از این شهر هستند درخواست کرد که حتی الامکان روزهای وسط هفته را برای این امر در نظر بگیرند تا بتوانند از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار باشند.

همچنین سرپرست شهرداری نیاسر از بازدید و حضور سرزده دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور و هیات همراه از آثار تاریخی شهر نیاسر در روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت خبرداد.

ایشان خاطر نشان کرد ند که حضور وزیر محترم کشور در این شهر باعث دلگرمی ما بود و امیدواریم با مساعدتهای ایشان قسمتی از مشکلات این شهر مرتفع گردد

شهر نیاسر یکی از ۳ مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی در کشور است.

این ویژگی کم نظیر به سبب قرار گرفتن این شهر در دامنه شرقی کوه‌های کرکس، وجود چشمه اسکندریه و قنات‌های زیادی است که محدوده‌ای به وسعت ۲۵۰ هکتار را به زیرکشت برده است. وجود چارطاقی در نیاسر قدمت ۲ هزار ساله این شهر را در نظر گردشگران جلوه گر می‌سازد و غار تاریخی رئیس از جمله مکان‌های دیدنی این شهر است که گردشگران را به سوی خود می‌کشد.

باغ تالار، کوشک صفوی و آبشار زیبای نیاسر از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر است که گردشگران را به تحسین وا می‌دارد.

گفتنی است مراسم گل چینی و گلابگیری تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

اب1اب

 

کد خبر : ۳۶۹۳۹۲