خبرگزاری کار ایران

به مناسبت عید مبعث برگزار شد؛

رونمایی از یادمان"خانه" در خانه تاریخی آل یاسین کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۰۳۶

جشنواره اردیبهشت کاشان با رونمایی از یادمان "خانه" در قالب جشن شب مبعث پیامبر اکرم(ص) رسول مهربانی‌ها در خانه تاریخی آل یاسین (خانه ملل) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در  کاشان، شهردار کاشان در این آیین رونمایی گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با دبیرخانه شهرهای اسلامی و وزرات راه و شهرسازی در سال گذشته استقرار دبیرخانه "خانه" در خانه تاریخی آل یاسین به شهر کاشان واگذار شد. 

 وی افزود: این دبیرخانه به محلی برای برگزاری هفته‌های‌فرهنگی، ارتباطات دیپلماسی شهری با کشورهای خارجی و ظرفیتی ویژه برای معرفی خانه‌های تاریخی کاشان با معماری اصیل و اسلامی تبدیل خواهد شد.

به‌ گفته‌ وی، دبیرخانه "خانه" نقش موثر و سازنده‌ای در شناسایی مسائل سنتی و مباحث گردشگری کاشان و معرفی این شهر چند هزار ساله به‌ عنوان شهر خانه، خانه‌های تاریخی و هتل‌های سنتی دارد.

شهردار کاشان تصریح کرد: شهر کاشان با داربودن فرصت‌های معماری، سکونت‌گاه‌های معماری و تمدن سیلک از هفت هزار سال قبل تاکنون جاذبه گردشگری ملی و بین‌المللی دارد.

سید محمد ناظم رضوی، در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره اردیبهشت کاشان نیز گفت: فصل اردیبهشت با رویش گل‌محمدی و آیین گلاب‌گیری بهشت کاشان در جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی، تقارن کاشان و اردیبهشت در بهار با عطر شورانگیز و دلپذیر گل و گلاب را برند برجسته کاشان دانست و افزود: کاشان شهری با جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی است.

به‌ گفته‌ وی، گل‌محمدی و گلاب و عرقیات گیاهی، طبیعت کویر و کوهستان، خانه‌ها و مساجد تاریخی، تپه‌های باستانی سیلک، مجموعه جهانی باغ فین به عنوان عروس باغ‌های ایرانی، آستان مقدس سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) و صدها میراث و اماکن تاریخی ارزشمند دیگر از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی کاشان دروازه تاریخ تمدن بشری است.

شایان ذکر است، جشنواره اردیبهشت کاشان در قالب جشن شب مبعث پیامبر اکرم صلوات الله علیه رسول مهربانی‌ها با حضور نماینده، فرماندار و شهردار کاشان، اعضای شورای اسلامی شهر، شهروندان کاشان و گردشگران از اقصی نقاط ایران اسلامی در خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل) این شهرستان برگزار شد.

رونمایی از یادمان "خانه"، تقدیر از استاد موسیقی و آواز ایران امین‌الله رشیدی، اجرای زنده استاد رشیدی، شعر خوانی و مدخوانی حاج محمود شریفی شاعر و ذاکر کاشانی اهل بیت(ع)، اجرای موسیقی سنتی و محلی اسب چوبی از روستای حسین آباد کویر، آیین گل غلطان نوزادان همراه با ذکر صلوات و دف نوازی با اجرای مجری محبوب رسانه ملی سید محمد علی(اقبال) واحدی از جمله برنامه‌ی شاد و متنوع این جشنواره فرهنگی بود.

ضرب نقاره، نوای طنین مکرر ذکر صلوات بر محمد و آل محمد، رایحه دل انگیز گل‌محمدی و عطر قرائت ترتیل جمعی آیات سوره علق حال وهوای شاد، نورانی و با شکوهی به برگزاری این جشنواره در قالب بزم جشن مبعث داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز