خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان مطرح کرد:

شخصیت هلال ابن علی(ع) به درستی برای مردم شناخته نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۴۶

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هر چند علما کتاب‌های زیادی در مورد حضرت محمدهلال ابن علی (ع) نوشته اند ولی به درستی شخصیت ایشان برای مردم شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، « آیت الله عبدالنبی نمازی » نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار با مدیراجرایی آستان مطهر حضرت محمد هلال ابن علی (ع)و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ، ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اولین کنگره ملی هلال ابن علی (ع) گفت: در خدمت حضرت محمد هلال ابن علی (ع) بودن خیلی توفیق می خواهد و هر کسی نمی‌تواند چنین توفیقی را بدست آورد.

وی برگزاری اولین کنکره ملی محمد هلال ابن علی (ع) آران و بیدگل را یک کار آسمانی دانست و گفت : با توجه به اینکه این امام زاده خیلی بزرگوار است باید ابعاد شخصیتی ، معجزات و کرامات ایشان توسط علما و بزرگان دینی در این کنگره بیشتر برای مردم بازگو شود .

امام جمعه کاشان ، به مهاجرت عده‌ای زیادی از سادات در زمان ولیعهدی حضرت امام رضا(ع) از مدینه به شهرهای ایران اشاره کرد، گفت: به دلیل فشارهایی که بنی امیه ، بنی عباس و سلاطین جاهل بر فرزندان اهل بیت داشتند و از طرفی نبود فضای امن در کشورهای حجاز و عراق امامزادگان مجبور بودند مخفیانه زندگی کنند .

عضو خبرگان رهبری، قبور امامزدگان ، شهداء و علمای بزرگ دینی در هر منطقه‌ای را موجب برکت دانست و گفت: خوشبختانه روز به روز توجه  مردم به امامزادگان به دلیل گرفتن حاجات بیشتر می‌شود.

وی دلیل هجرت امامزادگان به نقاط مختلف کشوررا به خاطر فشارهای سیاسی دانست و گفت : حکمت الهی در این بود که امامزادگان در جاهای مختلف زمین دفن شوند و قبور آنها مورد توجه گرفتاران و شیعیان قرار گیرند تا حلقه وصل اهل زمین برآسمان شوند .

نمازی با تاکید بر خوب استفاده کردن و قدرشناسی از بقاع متبرکه براساس تدبیر رهبری گفت :  محل دفن هریک از امام زادگان قرارگاه فرماندهی فرهنگی است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز