خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی فرش ایران خبرداد:

برگزاری مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف استاد رشتی‌زاده

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۷۳۷

رئیس انجمن علمی فرش ایران از برگزاری مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف استاد رشتی زاده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، امیرحسین چیت سازیان گفت: این مسابقه با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، ایجاد انگیزش، تشویق و ترغیب دانشجویان و دانش آموختگان فرش دست باف، ارتقاء سطح دانش، نوآوری و خلاقیت در زمینه طراحی و نقاشی فرش دست باف و استعدادیابی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان فرش برگزار می شود.

وی نوآوری در طرح و رنگ، مهارت در طراحی و رعایت اصول طراحی، مهارت در رنگ آمیزی و رنگ بندی ممتاز، بهره گیری از اصالت های طرح و رنگ هر سبک و منطقه و استفاده از طرح‌های ترکیبی را از معیارهای برگزاری این مسابقه عنوان کرد و افزود: کلیه دانشجویان و دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فرش دانشگاه کاشان می توانند با  مراجعه به وبگاه ایران گره به آدرس اینترنتی www.guereh.com  و مراجعه به دفتر انجمن علمی  شعبه کاشان  واقع در دانشکده گروه معماری و هنر  دانشگاه کاشان و تکمیل فرم در این مسابقه شرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه هر فرد مجاز به ارائه حداکثر سه اثر در مسابقه طرح و نقشه است، اظهار کرد: طرح ها بر روی کاغذ نقشه به صورت مدادی اجرا شود، نقشه بر روی کاغذ نقشه در حد متعارف رنگ و نقطه شود و یا به صورت فایل کامپیوتری ارائه ، نقشه برای فرشی با مساحت ۴ تا ۶ مترمربع باشد، رج شمار در مقیاس گره  ۵/۶ سانتی متر، حداقل ۴۰ باشد، رنگ آمیزی نقشه حداکثر با ۱۰ رنگ و آثار در قالب سبک یکی از مناطق: کاشان، بخشایش، ملایر، فراهان، هریس  و یا ترکیبی از آنها باشد.
 
مدیرگروه هنراسلامی وپژوهش وهنر مهلت تحویل آثار را تا نوزدهم اردیبهشت ماه جاری عنوان کرد و گفت: نیمه نخست خردادماه سال جاری آثار داوری و آثار برگزیده انتخاب و در نیمه دوم خرداد ماه امسال مراسم معرفی آثار برتر و تجلیل از برگزیدگان در دانشگاه کاشان  برگزار می شود.

چیت سازیان جوایز این دوره مسابقات را لوح تقدیر به نفرات اول تا سوم، اهداء یک سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی به ترتیب به مقام های اول تا سوم بیان کرد و گفت: نفرات اول تا پنجم این مسابقه نیز به عضویت انجمن علمی فرش ایران با معافیت از پرداخت حق عضویت طی دوسال در می آیند.

رئیس انجمن علمی فرش ایران به خریداری  آثار نفرات اول تا سوم با نظر کارشناسی اشاره کرد و گفت: آثار با مشخص کردن قیمت پایه کارشناسی، ابتدا به حراج گذاشته می شود و در صورتی که مشتری بالاتر از قیمت پایه نداشت تولیدی فرش رشتی زاده آن را با قیمت پایه خریداری می کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز