خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

ارسال 100 اثر تاریخی به دبیرخانه نکوداشت یکصد سالگی آموزش و پرورش کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۴۴

معاون پژوهش و برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از شناسایی و ثبت یک صد اثر تاریخی شامل 30 کتاب خطی، 50 تصویر از مدارس و شخصیت‌ها و 25 سند و مدرک تحصیلی مربوط به تاریخ آموزش و پرورش نوین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "علیرضا فاضل دربندی"در گفت و گو با خبرنگاران گفت: قدیمی‌ترین سند یک کتاب درسی مربوط به سال 1299 هجری شمسی است به نام صرف آموزگار نوشته شده است.

دبیر نکوداشت یک‌صد سالگی آموزش و پرورش کاشان اظهار داشت: قدیمی‌ترین عکس مربوط به شیخ غلامرضا معارفی در سال 1295 هجری شمسی است که با کمک نایب والی کاشان ، اولین  مدرسه را در این شهر راه اندازی کرد.

به گفته وی، اولین سند مکتوب نیز مدرک تصدیق ششم ابتدایی است که درسال 1303 هجری شمسی با عنوان شخصی به نام "آقارحیم" صادر شده است.

وی گفت: با توجه به اسناد موجود، مبصرالممالک، نایب والی کاشان، اولین مدرسه‌ساز است که در سال 1295 منزل مسکونی خود را جهت تشکیل مدرسه در اختیار مرحوم معارفی قرار داده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اسناد مربوط به علی پاشاخان صالح فرزند مبصرالممالک است که منزل محمد غفاری معروف به کمال الملک را  در روستای کله خریده و به عنوان مدرسه صالح ، به آموزش و پرورش اهدا کرده است.

وی گفت: نکوداشت یک صد سالگی آموزش و پرورش کاشان در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد و آثار مربوط به این مدت را، با جلب مشارکت دانش آموزان و سایر شهروندان، خانه به خانه جستجو می‌کنیم.

به گفته وی، فراخوان این نکوداشت در دی‌ماه 94 منتشر شده که در رشته‌های شعر، داستان، مقاله،عکس، خاطره و فیلم  اطلاع رسانی شده وآثار برگزیده ضمن تقدیر و چاپ در کتاب مجموعه آثار در موزه آموزش و پرورش کاشان نگهداری خواهد شد.

فاضل افزود: علاقمندان می توانند تا پایان مرداد آثار خود را با موضوع های نقش پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش، نقش آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم و سنت‌های فرهنگی و مذهبی، نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نقش خیرین در تعلیم و تربیت به دبیرخانه نکوداشت واقع در آموزش و پرورش کاشان یا به نشانی sadsal.kashanedu.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز