خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهبودی کامل معتادان نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدت است

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۹۳۱

مسئول مرکزترک اعتیاد اقامتی میان مدت طلوع دوباره کاشان گفت : درمان معتادان به مواد مخدر فقط با چند روز بستری کوتاه مدت در مرکز ترک اعتیاد برطرف نمی‌شود بلکه بهبودی کامل آنها نیازمند یک برنامه طولانی مدت است.

به گزارش ایلنا،«خانم ندا جلالی»درحاشیه افتتاح دومین مرکز ترک اعتیاد میان مدت طلوع استان اصفهان درشهرستان کاشان که با حضور« خانم شهیندخت ملاوردی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، هدف از ایجاد این مرکز را بازپروری و توانمندسازی معتادان زن به روش پرهیزمدار، ایمان مدار و بازگشت به اجتماع به عنوان عضو سازنده و مقبول در جامعه عنوان کرد و افزود : ایجاد و پیگیری زمینه‌های اشتغال، اسکان و وصل به خانواده معتادین باز پروری شده دومین هدف ایجاد این مرکز است.

وی فرهنگ سازی و نقش مذهب را در پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار اثر بخش دانست و گفت: درمان افراد معتاد در اینگونه مراکز  بدون مشارکت خانوادها امکان پذیر نیست.

جلالی بهبود بانوان معتاد را موجب تدوام زندگی زناشویی و از هم پاشیده نشدن خانواده‌ها دانست و افزود: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اگر یک مرد معتاد باشد همسر و بقیه اعضای خانواده کمک می‌کنند تا فرد بهبودی خود را بدست بیاورد ولی وقتی یک بانو معتاد باشد از طرف همسر خانواده و جامعه طرد می‌شود و وقتی اینگونه بانوان وارد اجتماع می‌شوند نه تنها به خود آسیب می رسانند بلکه آسیب های مخربی را هم در جامعه ایجاد می کنند که تا مدت‌های طولانی اثرات سوء این افراد در جامعه باقی می ماند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی کشور، کمک به بهبودی افراد معتاد را موجب جلوگیری بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و گفت : باید در نظر داشته باشیم که درمان فقط به چند روزبستری کوتاه مدت در مراکز ترک اعتیاد خاتمه نمی‌یابد، بلکه باید با برنامه ریزی طولانی مدت برای بهبودی کامل این عزیزان از عودت مجدد این بیماری جلوگیری شود .

 وی با تاکید برحمایت‌های شغلی بانوان بهبود یافته به منظور رفع مشکلات اقتصادی آنها خاطرنشان کرد : به دلیل اینکه بانوان بعد از ترخیص مراکز درمانی دوباره وارد جامعه می‌شوند و نمی‌توانند به تنهایی از پس مشکلات بربیایند و احتیاج به ایجاد فرصت‌های شغلی دارند در همین راستا درنظر داریم برای رفاه حال این عزیزان زمینه‌های شغلی را در همین مرکز بوجود بیاوریم تا از این طریق با مشکلات اقتصادی رو برو نباشند .

وی با اشاره به اینکه مطمئنا به تنهایی نمی‌توانیم این راه را به اتمام برسانیم و نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی هستیم، گفت: هرچند قدم اول را در این راه برداشتیم ولی در قدم دوم از ارگان‌ها و نهادهای دیگر تقاضا داریم ما را در این راه همراهی کنند .

مسئول مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت طلوع بانوان کاشان ، با اشاره به اینکه این مرکز ظرفیت نگهداری 30 نفر را دارد، افزود: با توجه اینکه این مرکز استیجاری است و هزینه‌های زیادی را برای بازساری و تجهیز این مرکز هزینه کرده‌ایم از مسئولان انتظارداریم تا مکان مناسب و وسیع‌تری  را برای مرکز در نظر بگیرند .

وی ضمن تشکر و قدردانی از کلیه کسانی که در راه اندازی این مرکز کمک کردند، افزود: در حال حاضر این مرکز را تیمی متشکل از پزشک ، روانشناس و افراد بهبود یافته اداره می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز