خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

هم‌افزایی و مشارکت عمومی دستگاه‌ها لازمه موفقیت در عرصه قرآن است

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۷۴۹

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: لازمه دستیابی به موفقیت در عرصه قرآن تأمین زیرساخت‌های لازم و هم‌افزایی دستگاه‌ها در نقاط مشترک و مشارکت عمومی آن هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در نشست مشترک با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان گفت: توجه به دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی بیشتر در فعالیت های فرهنگی و قرآنی افزود: لازمه دستیابی به پیشرفت و موفقیت در عرصه قرآن تأمین زیرساخت‌های لازم جهت رشد، اتحاد و هم‌افزایی دستگاه‌ها در نقاط مشترک و مشارکت عمومی آنها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌ها و اداراتی که به نحوی در زمینه فرهنگ و قرآن فعالیت می‌کنند، از قبیل آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و حوزه علمیه می‌توانند با همفکری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، فعالیت‌های همسو و مشترکی داشته باشند و به فعالیت‌‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری عمق ببخشند تا نتیجه و تأثیرگذاری‌ بیشتری حاصل شود.

حجت‌الاسلام مردان با بیان اینکه گرایش مردم جهان به فرهنگ عاشورا، مسئولیت نهادهای فرهنگ ساز را سنگین‌تر می‌کند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از همین فرهنگ به وجود آمده و به پیروزی رسیده، هشت سال دفاع مقدس را همین واقعه سامان داده و به نتیجه رسانده و اکنون مصونیتی که ما در برابر اردوگاه استکبار داریم به دلیل همین فرهنگ عاشورایی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، برگزاری محافل قرآنی در امامزاده ها، آموزش قرآن کریم، ارائه خدمات و همکاری با هیات مذهبی در حوزه اماکن مذهبی و حسینیه ها، اعزام مبلغ و برگزاری دوره های آموزشی را از جمله فعالیت هایی دانست که می تواند به صورت مشترک برنامه ریزی و اجرا شود.

وی افزود: گستره سازمان تبلیغات اسلامی در فعالیت دینی تشکل های وابسته بویژه هیئات مذهبی به‌عنوان بزرگترین تشکل اجتماعی کشور، کانون های فرهنگی و مراکز قرآنی و گستره اداره اوقاف و امور خیریه در موقوفات بویژه وقف های خاص و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه می تواند این دو نهاد را به‌عنوان مکمل یکدیگر در فعالیت های فرهنگی معرفی کند.

حجت‌الاسلام ولی الله روان رئیس اداره اوقاف آران و بیدگل نیز در این دیدار بر آمادگی این اداره برای همکاری با اداره تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: همکاری این دو نهاد فرهنگی بویژه در فعالیت های قرآنی و حوزه هیات مذهبی می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره اوقاف با تقدیر از همکاری های سازمان تبلیغات اسلامی با این اداره و اجرای برنامه های موثر در بقاع متبرکه گفت: در شرایطی که جهان اسلام و مسلمین در سراسر جهان گرفتار دشمنان و ددمنشان تحت عناوین مختلف امثال داعش و النصره و گروه های تکفیری هستند، همکاری مشترک نهادهای فرهنگی می تواند در توسعه فرهنگی و اجرای دستورات قرآن و اسلام و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام روان همچنین برای اجرای برنامه های مشترک قرآنی با اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در مناسبت های ملی و مذهبی بویژه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز