خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی خبر داد:

برگزاری"نخستین همایش باغ‌ها و مناظر تاریخی منطقه کاشان" در دانشگاه کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۱۹۷

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین همایش باغ ها و مناظر تاریخی منطقه کاشان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد مشهدی نوش آبادی هدف از برگزاری این همایش را معرفی و شناخت هر چه بیشتر از باغ ها و آثار تاریخی کاشان بیان کرد و گفت: این همایش با همیاری دانشکده هنر و معماری آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود.
 
وی همچنین از برگزاری همایش ملی "عبدالرزاق و عزالدین محمود کاشانی" در اسفند سال آینده در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: مقدمات برگزاری همایش عبدالرزاق و عزالدین محمود کاشانی از عارفان بزرگ ایران زمین نیز با همیاری دانشکده ادبیات به انجام رسیده است.
 
رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی با بیان اینکه مرکز کاشان شناسی رایزنی هایی نیز برای همایش بزرگ "نقش کاشانیان در تاریخ تشیع" با مراکز علمی قم و شیعه پژوهان کاشانی آغاز کرده است، افزود: برگزاری این همایش برای سال 1396 پیش بینی شده است.
 
مشهدی یکی از اقدامات مهم و اساسی برای مرکز کاشان شناسی را تاسیس کتابخانه تخصصی کاشان شناسی بیان کرد و اظهار داشت: با همیاری واقف ارجمند پروفسور شروین عرفانی این کتابخانه اکنون با ظرفیت 2500 جلد کتاب آماده افتتاح است که قرار است واقف این تعداد کتاب را به پنج هزار عنوان افزایش دهد.
 
وی چاپ و انتشار مجله کاشان شناسی (پژوهش نامه کاشان) را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و افزود: این مجله طی مدت یک سال گذشته، دو شماره منتشر کرده و یک شماره دیگر آن نیز زیر چاپ است.
 
رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی یکی از اقدامات بسیار مهم مرکز را تعامل با پژوهشگران کاشانی و کاشان پژوهان بیان کرد و گفت: در این راستا بانک اطلاعاتی فرهیختگان و پژوهشگران کاشانی در دست تهیه است.
 
مشهدی خاطر نشان کرد: تعامل با مراکز علمی و اداری منطقه کاشان و همچنین تشکیل شبکه کاشان پژوهان از اقدامات بسیار مهم مرکز است که تاکنون کاشان پژوهان زیادی شناسایی شده اند. این امر فرصت های زیادی برای اقدامات موثر و جامع علمی و پژوهشی مرکز فراهم می کند.
 
وی به برگزاری سمینار علمی نظام وفای آرانی در اردیبهشت امسال اشاره کرد و افزود: در 27 مهرماه امسال نیز نخستین همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان برگزار و باستان شناسان برجسته ایرانی و خارجی به ارائه مقالات خود که حاصل کاوش های باستان شناسی در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز بود پرداختند.
 
رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی اظهار داشت: یکی از اقدامات منحصر به فرد مرکز، تعامل با میراث فرهنگی استان و آماده سازی 5 پرونده از آیین های منطقه برای ثبت ملی است
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز