خبرگزاری کار ایران

به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)؛

شب‌شعر ندای‌وحدت در تالار فرهنگ کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۶۰۹

به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع)شامگاه یک‌شنبه شب‌شعر ندای‌وحدت به همت اداره امور اتباع‌بیگانه فرمانداری و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد کاشان با حضور شاعران ایران و افغانستان در تالار فرهنگ کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در کاشان، سرپرست فرمانداری کاشان در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص)، وحدت را مبنای تجلی ساختار جامعه‌اسلامی دانست  و گفت: وحدت راهبرد بر استراتژیک پیشرفت اسلام دردنیای کنونی است.

حمیدرضا مومنیان به ایجاد تفرقه دشمنان اسلام در بعضی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمن به خوبی با شناسایی اختلافات فرق اسلامی  موجبات تفرقه را در کشورهای اسلامی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران وحدت بین فرق اسلامی را در چشم انداز سیاست‌خارجه  خود قرار داده، گفت: جوانان تحصیلکرده  ایران و افغانستان  نقاط امید آینده اسلام درایجاد وحدت درجامعه هستند .

مومنیان بصیرت و شناخت توطئه‌های دشمنان را در مقطع کنونی ضروری دانست و گفت: فاصله گرفتن ازوحدت  موجب  از دادن سرمایه های  اسلام است.

در ابتدای این مراسم مصطفی جوادی‌مقدم ضمن گرامیداشت هفته‌وحدت به سابقه زبان فارسی در کشور افغانستان و دوستی دیرینه شعرای کاشان با شعرای افغانستان  اشاره کرد و گفت: شعرای افغانی خصوصا سیدرضا محمدی از شعرای دانا، شیرین  ونکته‌سنج هستند.

 وی به ارتباط تنگاتنگ شاعران‌کاشان و شاعران افغانستان مقیم کاشان اشاره کرد و گفت: برگزاری شب‌شعر ندای وحدت با حضور شاعران کاشان و افغانستان درآستانه هفته وحدت را به فال نیک  می‌گیریم.

 وی به پایبندی افغانستان در زبان‌فارسی را نسبت به کشورهای ایران و تاجیکستان بیشتر دانست و گفت:  متاسفانه برخی از دوستان کشور افغانستان  با فاصله گرفتن از زبان فارسی تحت تاثیر زبان ایرانی قرار گرفته‌اند .

شایان ذکراست به مناسبت میلاد پیامبراکرم (ص) وحضرت امام جعفرصادق (ع)  شب شعر ندای  وحدت  همراه با برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی وهنری مهاجرین افغانستان به همت اداره اموراتباع بیگانه فرمانداری وهمکاری اداره فرهنگ وارشاد کاشان با حضور شاعران ایران وافغانستان درتالارفرهنگ کاشان برگزارشد.

شعرخوانی واجرای موسیقی سنتی ایرانی وافغانی ازدیگرویژه برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز