خبرگزاری کار ایران

با حضورجمعی ازخانواده های کاشانی؛

جشن شب یلدا در مجتمع توریستی خانه رزکاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۹۷۳

با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خانواده‌های کاشانی جشن باشکوه شب یلدا به همت خانه رز و همکاری موسسه فرهنگی و هنری طراوت آینده زندگی در مجتمع توریستی خانه رز کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان،«مصطفی جوادی‌مقدم » رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان شب گذشته در این مراسم با اشاره به اینکه شب یلدا فرصتی برای مطالعه آثار فاخر ادبیات فارسی همچون شاهنامه خوانی ، حافظ خوانی و .. است، گفت : در این شب باید مردم را به مطالعه مفید کتابخوانی تشویق و ترغیب کنیم.

جوادی مقدم با ابراز تاسف از کمبود سرانه مطالعه در کشور از مخاطبین خواست با رویکرد مطالعه و کتابخوانی فرزندان خود را نیز به مطالعه تشویق کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان سرانه یک دقیقه مطالعه کتاب در کشورمان را فاجعه آور خواند و گفت: این درحالی است که سرانه مطالعه کتاب در دیگر کشورهای جهان 4 ساعت است .

وی تاکید کرد: اگرمی خواهیم فرزندان خوبی تربیت کنیم و روابط اجتماعی و خانوادگی مستحکمی داشته باشیم این امر با مطالعه کتاب‌های دینی ، علمی و تربیتی تحقق پیدا می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان به تاثیر گذاری شب یلدا در فرهنگ و تاریخ  شهر دارالمومنین کاشان اشاره کرد و گفت: باید با حفظ وانتقال ارزش‌های دینی شهردارالمومنین کاشان درجهت پیشبرد اهداف فرهنگی این شهرستان استفاده بهینه شود.

وی به وجود دانشمندان و نخبگان بیشمارعلمی و دینی در شهرستان ولایتمدار کاشان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه  کشورمان از نظر داشتن کتب و نخبگان مختلف علمی و دینی غنی است باید از این امکانات ارزشمند درجهت تربیت نسل فعلی  و آینده کشورمان بیش از پیش تلاش کنیم.

« مصطفی هادی زاده » مدیر موسسه فرهنگی هنری طراوت آینده زندگی نیز در ابتدای این مراسم برگزاری این جشن را پس از گذشت 6 سال به دلیل همزمانی شب یلدا با ایام محرم  و صفر در این سال‌ها به عنوان یکی از خاطره انگیزترین شب‌های سال دانست و گفت: امیدواریم توانسته باشیم خاطرات بسیارخوبی را در این شب به یادماندنی برای شرکت کنندگان و خانواده‌های کاشانی فراهم کرده باشیم.

وی برگزاری سومین همایش اعتماد به نفس هوش اقتصادی (فرزند ایده آل ) ساعت 17 سه شنبه یکم دی ماه با حضور دکتر شهرام اسلامی کارشناس برنامه سیمای خانواده با همکاری مجتمع توریستی و گردشگری خانه رز کاشان را از دیگر برنامه های این موسسه فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: دراین همایش راهکارهای لازم برای تربیت صحیح فرزندان درجامعه فعلی به خانواده ها آموزش و ارائه می شود.

شایان ذکر است در جشن باشکوه شب یلدا در مجتمع توریستی و گردشگری خانه رزکاشان پس از سخنرانی دکتر اسلامی کارشناس برنامه سیمای خانواده و عضو نخبگان برتر پیرامون اثرات مثبت شب یلدا در ترویج و تداوم زندگی زناشویی  و خانوادگی، اجرای حافظ خوانی، شعرخوانی ، تئاتر  و موسیقی سنتی شب خاطره انگیزی را برای شرکت کنندگان دراین مراسم نیز به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز