خبرگزاری کار ایران

کشف 720 قلم کالای آرایشی وبهداشتی غیرمجاز درکاشان

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف 720 قلم کالای آرایشی وبهداشتی غیرمجاز از 97 مورد بازرسی طی سه ماه گذشته در شهرستان کاشان خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان حمیدرضا بنفشه بعدازظهر امروز درنشست خبری که به مناسبت  دهمین دوره پیشگیری  از مسمومیتها دارویی در دفتر این معاونت برگزارشده بود بااعلام این خبر افزود: ازکل کالاهای آرایشی وبهداشتی شهرستان کاشان 35 مورد تخلف لوازم آرایشی و 16 مورد دارویی تاریخ گذشته وبدون مجوز بوده است.

بنفشه ارزش ریالی کالاهای آرایشی و بهداشتی متخلف را 35 میلیون ریال و ارزش داروهای غیرمجاز را 5 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه عرضه داروهای غیرمجاز درعطاری‌ها  و بعضا فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی کاشان مشکل ساز شده است طرح بازرسی و نظارت  برفعالیت‌های  عطاری‌ها و فروشگاه‌های  لوازم آرایشی  و بهداشتی را با همکاری اداره آگاهی ، اماکن  وتعزیرات حکومتی شهرستان کاشان  به صورت دوره‌ای در دستورکار قرارداده‌ایم.

وی با تاکید براینکه  طبق قانون عطاری‌ها حق فروش داروهای شیمیایی و گیاهی را ندارند و فقط می‌توانند گیاهان دارویی  را به فروش برسانند افزود : متاسفانه در بعضی از  عطاری‌های کاشان  فروش داروهای چاقی،لاغری، متادون و ترک اعتیاد مشکل ساز شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: به همشهریان توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه 99 درصد داروهای تبلیغ شده در ماهوارها تقلبی هستند و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند  ازخریداری  اینگونه داروها  شدیدا صرف نظر کنند.

وی همچنین از بازرسی ورزشگاه‌ها با همکاری دادگستری و دیگر مراجع ذیربط به منظورجلوگیری از داروهای نیروزا و غیر مجاز خبر داد و گفت: باشگاه‌های ورزشی  شهرستان کاشان به هیچ وجه اجازه فروش داروهای نیرو زا را ندارند.

کد خبر : ۳۱۶۹۱۳