خبرگزاری کار ایران

برگزاری 25 گفتمان دینی با موضوع ترویج فرهنگ حسینی در آران و بیدگل

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: ۲۵ گفتمان دینی با موضوع ترویج فرهنگ حسینی در دهه نخست محرم در مدارس آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا در آران وبیدگل حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: همزمان با ایام سوگواری محرم، ۲۵ گفتمان دینی با موضوع ترویج فرهنگ حسینی در مدارس این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این گفتمان‌ها در دهه نخست محرم به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری آموزش و پرورش در ۱۸ مدرسه شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مردان با اشاره به استفاده از روحانیون بومی برای اجرای گفتمان‌های دینی محرم در سطح مدارس شهرستان افزود: آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه و قیام حسینی، ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین جایگاه نهضت عاشورا در احیای اسلام ناب محمدی از اهداف برگزاری این گفتمان‌ها بود.

به گفته وی، امامت و ولایت، بصیرت دینی، امام‌شناسی، فلسفه قیام عاشورا از دیگر موضوعاتی بود که در این گفتمان‌ها توسط استادان طرح تدریس شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: در این گفتمان‌ها همچنین بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر نیز تأکید و در پایان هر گفتمان به پرسش‌های اعتقادی دانش آموزان پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی به عمل آمده از مدارس و شرکت کنندگان، سطح کیفی مباحث، توان علمی استادان و توان پاسخگویی آن‌ها به سؤالات و شبهات مطروحه مناسب و قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به تأثیر گفتمان‌های دینی در تنویر افکار دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات آن‌ها تصریح کرد: جوان امروز در عصر ارتباطات که با انبوه اطلاعات نادرست و غلط روبرو می‌شود نیاز به اطلاع‌رسانی مستند و صحیح دارد تا با بر طرف شدن شبهات خود به نتیجه گیری درست و شناخت احسن برسد و برگزاری گفتمان دینی بهترین روش برای پاسخ به این شبهات است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی طرح گفتمان‌های دینی را یکی از طرح‌های استثنایی و مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: اجرای گفتمان‌های دینی در مدارس می‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش خودباوری و کاهش خطاهای فکری و عقیدتی نسل جوان شود.

حجت‌الاسلام مردان اظهار داشت: این گفتمان‌ها از طریق تبادل و تعامل کلامی چهره به چهره در یک ارتباط دو سویه مبلغ و مخاطب به صورت گفتمانی در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی برگزار می‌شود و گفت‌و‌گو محوری از مهم‌ترین شاخصه‌های این طرح است.

وی افزود: طرح گفتمان‌های دینی در طول سال به صورت فصلی و مناسبتی با موضوعاتی از قبیل مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، روابط اجتماعی آسیب‌ها و چالش‌ها، باید‌ها و نباید‌ها در روابط پسر و دختر و سایر موضوعات فرهنگی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۱۵۷۴۹