خبرگزاری کار ایران

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نراق:

باید با نگاهی بالاتر ازاندیشه های اقتصادی برنامه ریزی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۹۳

برای توسعه صنعت گردشگری، باید با نگاهی بالاتر از اندیشه‌های اقتصادی و درآمدزایی برنامه ریزی کرد که مهم‌ترین شاخص، شناساندن فرهنگ است.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نراق گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، باید با نگاهی بالاتر از اندیشه های اقتصادی و درآمدزایی برنامه ریزی کرد که مهم‌ترین شاخص، شناساندن فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، " محسن عامری " در کارگاه آموزشی راهنمایان گردشگری نوش آباد افزود: توسعه گردشگری باید با نگاهی آموزشی و تطبیقی به گونه ای انجام شود که نمایانگر یک فرهنگ بومی باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ @ ها همیشه در مقابل هم هستند اما در تعامل با یکدیگر به پویایی و رشد می رسند و فرهنگ‌های مختلف مناطق در عین آنکه یکدیگر را دفع می کنند در یک فرآیند مستمر به دنبال جذب هستند.

وی اظهار داشت: اولین تلاش مدیران برای جذب گردشگر باید ارائه خدمات باشد تا ظرفیت های هر منطقه شناسایی و معرفی شود. اما این شناخت باید واقع گرایانه باشد نه در هاله ای که ظرفیت های خود را فراموش کنیم.

وی تاکید کرد: منطقه‌ای به گستره کاشان، سرشار از جاذبه های گردشگری است که باید به صورت یک کل معرفی شده و در یک صدایی به شکوفایی برسند اما از استراتژی کذب و اطلاعات نادرست و بزرگنمایی پرهیز کرد.

وی موقعیت جغرافیایی منطقه کاشان را برای جذب گردشگر بااهمیت توصیف کرد و گفت: قرار گرفتن این منطقه در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور یک نقطه قوت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی هر گردشگر را یک منبع اطلاع رسانی دانست و افزود: لحن و سبک بیان، پوشش و صداقت اطلاعات، عناصر تعین کننده در جذب گردشگر است اما کمتر به این موارد توجه شده است.

وی با اشاره به مراسمی شبیه خیل عرب نوش آباد در برخی شهرها تصریح کرد: کپی برداری و مشابه سازی منطقه ای آیین‌ها و مراسم، یکی از آسیب های توسعه صنعت گردشگری است که در معرفی آثار هر منطقه باید تفاوتها را در تعامل با جغرافیای اطراف شناخت و بر آنها تاکید کرد.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نراق تاکید کرد: برای جلب گردشگر باید ظرفیت مردم را توسعه داد تا پذیرای مسافران به عنوان مهمان باشند و رفتا راهنمایان گردشگر ینیز باید متناسب با کلمه راهنما و معرف توسعه اجتماعی باشد.

عامری افزود: کسب مشروعیت براساس پافشاری یکی دیگر از معضلات در توسعه گردشگری است و به جای آن باید حرف گردشگران را شنید، انتظارات آنها را شناخت و برای برآورده کردن آن، برنامه ریزی کرد.

کارگاه آموزشی راهنمایان گردشگری نوش آباد، با حضور ۷۰ نفر از اعضای انجمن های مردم نهاد در حوزه گردشگری این شهر از ۱۸ بهمن تا دوم اسفند در مجتمع فرهنگی آموزشی بصیر نوش آباد برگزار شد.

آثار تاریخی و فرهنگی نوش آباد به ویژه مجموعه باستانی شهر زیرزمینی، به عنوان بزرگترین معماری دستکن جهان که در عمق ۱۲ متری زیر زمین و با سه طبقه در شهر تاریخی نوش آباد کشف شد و یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در تعطیلات نوروزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز