خبرگزاری کار ایران

در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان:

مانور بسیج سلامت نوروزی در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۶۷

مانور بسیج سلامت نوروزی، همزمان با سراسر کشور، امروز به همت کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

مانور بسیج سلامت نوروزی، همزمان با سراسر کشور، امروز، دوم اسفند ماه، به همت کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به اجرای بسیج سلامت نوروزی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و اظهار داشت: هر ساله با نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی با افزایش فعالیت برخی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه‌ها، اماکن اقامتی - تفریحی، اماکن بین راهی و سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و در کنار جاده‌ها، مرکز سلامت محیط و کار و مجموعه معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور مسئولیت تامین شرایط بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا در این ایام را بر عهده دارند.

دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت‌های بهداشتی گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه تا پایان پانزدهم فروردین سال بعد به صورت شبانه روزی و از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ شب در کلیه روزهای اداری و تعطیلات با همکاری پرسنل بهداشت محیط با تاکید بر اماکن و مراکز حساس اجرا می شود.

وی، هدف کلی مانور را حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات ذکر و تصریح کرد: افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی مورد نظر، افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عمومی مورد نظر، افزایش نظارت و بازرسی های بهداشتی از اماکن بین راهی تحت پوشش، نمونه برداری از مواد غذایی حساس مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و کنترل کیفی آب اشامیدنی(کلرسنجی و نمونه برداری) در اماکن عمومی و مراکز اقامتی و بین راهی از اهداف اختصاصی مانور است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم افزود: در این مانور، ۱۲ گروه از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط به صورت تصادفی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی این شهرستان ها بازدید می‌کنند.

مهندس محسن فتحی مقدم تصریح کرد: جمع آوری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات بازرسان در این مانور است.

وی، با اشاره به اینکه این مانور با حضور چهارگروه از کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان آران و بیدگل نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: طرح بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۴ ادامه دارد.

همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی ۱۴۹۰ و یا ۵۵۴۲۰۰۲۲ تماس گرفته و مورد را اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز