خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

اعتباربخشی مراکز درمانی کاشان از سوم اسفند آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۶۲

اعتباربخشی مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از سوم اسفند سال جاری آغاز می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعتباربخشی مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از سوم اسفند سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جلسه هماهنگی ارزیابان اعتباربخشی در گفتگو با خبرنگاران، با اعلام این مطلب اظهار داشت: اعتباربخشی چهار بیمارستان نقوی، متینی و میلاد کاشان و شهید رجایی آران و بیدگل از سوم اسفندماه سال جاری آغاز می گردد و دیگر بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه از ابتدای سال ۱۳۹۴ انجام می‌گیرد.

دکتر داوود خیرخواه گفت: اعتبار بخشی مراکز درمانی در راستای ارتقای بهبود عملکرد نظام سلامت بر اساس سنجه های جدید از اسفندماه اجرا خواهد شد.

وی، با اشاره به ابلاغ برنامه اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی به عنوان یکی از دقیق ترین برنامه های بهبود کیفیت، با هدف ارتقا کمی و کیفی شاخص های خدمات درمانی از سوی وزارت بهداشت افزود: بیمارستان ها براساس شاخص هایی مانند تشخیصی، درمانی، مدیریتی، مراقبتی، مالی، نرم افزاری و تجهیزات پزشکی مورد اعتباربخشی قرار می گیرند و این اعتباربخشی در بهبود و ارتقای عملکرد نظام سلامت تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست تیم اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: اعتبار بخشی، ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که می تواند از طریق خود ارزیابی و ارزیابی خارجی منجر به بهبود مستمر کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی شود.

دکتر محمدحسین صالحی تصریح کرد: اعتبار بخشی تنها به وضع استانداردها نمی پردازد بلکه دارای ابعاد تحلیلی، مشاوره‌ای و بهبود است.

وی گفت: حفظ ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت خدمات سلامت، اساس فرآیندهای اعتباربخشی را تشکیل می دهد و همچنین موضوعاتی مانند پزشکی مبتنی بر شواهد، بهبود کیفیت، اخلاق پزشکی، رضایتمندی بیمار و کاهش خطای پزشکی، نقشی کلیدی در این فرایند دارد.

این گزارش حاکیست در این جلسه دستورالعمل اجرایی اعتباربخشی به ارزیابان ابلاغ شد و در ادامه ارزیابان به تبادل‌نظر در خصوص اجرای بهتر و دقیق‌تر اعتباربخشی پرداختند.

جلسه هماهنگی اعتباربخشی با حضور ارزیابان دانشگاه در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز