خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک:

قاچاق کالا و خرید اجناس خارجی اقتصاد ایران را نابود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۳۸

تا مادامی که دنبال خرید اجناس خارجی باشیم و تولید داخل را کنار بگذاریم اقتصاد ایران شکل نخواهد گرفت.

امام جمعه برزک گفت: تا مادامی که دنبال خرید اجناس خارجی باشیم و تولید داخل را کنار بگذاریم اقتصاد ایران شکل نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «حجه الاسلام محمد حسن حلاجی مفرد» امام جمعه برزک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برزک با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی به مردم و مسوولین گفت: تا مادامی که دنبال خرید اجناس خارجی باشیم و تولید داخل را کنار بگذاریم اقتصاد ایران شکل نخواهد گرفت و باید طبق تأکید رهبر فرزانه انقلاب جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی استفاده از کالاهای داخلی را در دستور کار خرید خود قرار دهیم.

امام جمعه برزک با اشاره به جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش‌های عید نوروز خطاب به برخی از مسوولین جهت اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: این همه واردات بی رویه بعضی از اجناسی که در ایران تولید می شود چه دلیل ومعنایی دارد؟ چرا عده‌ایی با استفاده از رانت خواری اجناس قاچاق به کشور وارد می‌کنند؟

حجه الاسلام حلاجی مفرد گفت: قاچاق کالا و مصرف کالای های خارجی در کشور اقتصاد ایران را نابود می‌کند.

ایشان در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به دشمنان که فرمود: «اگر قرار باشد مساله تحریم مطرح باشد ما هم یک روز شما را تحریم خواهیم کرد» گفت: دشمن بدانند اگر دست از دشمنی خود بر نداشته و بر ادامه آن اسرار ورزد رهبر شجاع و مسوولین این کشور نیز راه مقابله با آن را می‌دانند چرا که کشور پهناور ایران روی ثروت نفت و گاز گسترده شده است.

امام جمعه برزک با اشاره به دیدار رییس سازمان صدا و سیما با حضرت آیت ا… شیرازی و تأکید این مرجع تقلید مبنی بر تقویت هرچه بیشتر صدا و سیما گفت: مسوولین باید توجه بیشتری به صدا و سیما داشته باشند تا کمتر جوانان و کودکان جامعه به دنبال استفاده از شبکه‌های ماهواره ایی مخرب و یا شبکه‌های اجتماعی باشند.

ایشان خطاب به اولیا و والدین فرزندان نیز گفت: هر چند در صدا و سیمای کشور نیز نقاط فاسدی وجود دارد اما صدا و سیمای کشور ایران قابل مقایسه با شبکه‌های ماهواره‌ایی که توسط دشمنان اداره می‌شود نیست و باید فرزندان خود را به استفاده بیشتر از صدا و سیمای داخلی تشویق کنیم.

حجه الاسلام حلاجی مفرد در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه برزک با اشاره به نقش خانواده در جامعه اسلامی خطاب به اولیا گفت: عوامل اضطراب بخش، امنیت آفرین و روحیه آفرین در جامعه باید در خانواده‌ها شناسایی و مورد توجه قرار گیرد و بر اساس آنها زندگی را تأمین کنیم چرا که جهت رسیدن به هر هدفی شرط اول آن ایجاد آرامش روحی روانی است و در فضای نا امن هیچ چیز به مقصدنمی رسد و زندگی نیز در فضای اضطراب و نا امن تلخ می‌شود.

امام جمعه برزک در ادامه گفت انسانها مجموعه‌ای هستند از نکات مثبت و منفی و این هنر پدر ومادر است که نقاط مثبت فرزند خود را شناسایی کرده و ضمن مدیریت نقاط منفی نقش و اثر نقاط مثبت را پر رنگ نماید چرا که انسانهای مثبت گرا بسیار موفق تر هستند و خود، خانواده و جامعه را به سامان رسانده و آنها را در مسیر کمال هدایت می کنند ولی انسان‌های منفی گرا و بد اندیش وجودشان مشکل آفرین است.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه نباید فقط به نقاط منفی فرزندان خود نگاه کنیم و فقط در صدد رفع و بهبودی آنها باشیم چرا که این به معنای نابود کردن فرزند خواهد بود اما با برجسته کردن نقاط مثبت و تقویت آنها شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود که شخصیت فرزند را متحول کرده و نقاط منفی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد کما اینکه برجسته کردن نقاط منفی در زندگی زناشویی نیز باعثصلب آسایش در خانواده خواهد شد. اظهارداشت: همه در کارهایشان ضعف دارند و انسان به تمام معنا خوب و بدون مشکل پیدا نمی‌کنیم و امروزه زوج‌های جوان باید نکات تربیتی و نکاتی را که به خانواده آرامش می‌دهد و آنها را به راه صحیح هدایت می‌کند بیاموزند تا هم وظیفه خود را بدانند و هم استعدادهای درونی و نهفته هر فرد مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز