خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدارس صدرا خبر داد:

فعالیت ۱۲۶ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۵۲

بیش از ۹ هزار دانش‌آموز در این دبیرستان‌ها مشغول به تحصیل دروس معارف اسلامی هستند که ۴ هزار دانش‌آموز دختر و ۵ هزار دانش‌آموز پسر را شامل می‌شود.

رییس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور از فعالیت ۱۲۶ واحد آموزشی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان؛ محمد علی فتحی در حاشیه بازدید از دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۲۶ واحد آموزشی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۹ هزار دانش‌آموز در این دبیرستان‌ها مشغول به تحصیل دروس معارف اسلامی هستند که ۴ هزار دانش‌آموز دختر و ۵ هزار دانش‌آموز پسر را شامل می‌شود.

فتحی با اشاره به اینکه مدارس صدرا ازجمله مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که در رشته تخصصی علوم و معارف اسلامی در زیر شاخه ادبیات فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: این مدارس از سال ۶۱ با هدف نخبه‌پروری دینی و تربیت نیروهای متعهد حوزوی و دانشگاهی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این مدارس شهریه‌ای از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کند و از طریق سازمان تبلیغات اسلامی تأمین اعتبار می‌شود.

رییس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر افزایش با کیفیت این دبیرستان‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۲ واحد آموزشی در دوره دوم و ۱۴ واحد آموزشی در دوره اول در سطح کشور فعالیت می‌کند.

فتحی افزود: سیاست سازمان، افزایش ۲۰ درصد دوره اول متوسطه در واحدهای آموزشی صدرا در سال آینده با تعامل آموزش و پرورش و ایجاد فضای آموزشی در مدارس کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۰ دانش‌آموز در ۹ واحد آموزشی دبیرستان معارف اسلامی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: دبیرستان دخترانه معارف اسلامی صدرا در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در شهرستان دارالمؤمنین کاشان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون این دبیرستان یکی از فعال‌ترین و موفق‌ترین مدارس صدرا در سطح کشور است.

فتحی به ظرفیت شهرستان کاشان برای راه اندازی واحد پسرانه دبیرستان در کاشان اشاره کرد و افزود: سازمان مدارس صدرا آمادگی دارد درصورت همکاری و مساعدت مسؤولان شهرستان، واحد پسرانه این دبیرستان را راه‌اندازی کند.

رییس سازمان مدارس صدرای کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۵ دانش آموز در دوره دوم دبیرستان درحال تحصیل هستند؛ افزود: دوره اول دبیرستان از سال آینده در شهرستان کاشان راه‌اندازی خواهد شد.

محمدعلی فتحی، هدف از سفر خود به شهرستان کاشان را مذاکره و رایزنی با مسؤولان شهرستان و خیرین مدرسه‌ساز برای احداثمجتمع آموزشی دبیرستان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با مساعدت مسؤولان و کمک خیرین شهرستان، ساختمانی در شأن دارالمؤمنین کاشان احداثشود.

محمدعلی فتحی؛ رییس سازمان مدارس صدرای کشور به همراه حجت‌الاسلام حسین دانی؛ مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و هاشم کاویانی مسؤول فناوری سازمان مدارس صدرا به منظور بازدید و دیدار با دانش‌آموزان دبیرستان معارف اسلامی صدرای کاشان، بررسی مشکلات و دیدار با مسؤولان به شهرستان کاشان سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز