خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آبفای کشور:

خدمات فنی و مهندسی آبفای کشور به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۹۴

خودباوری صنعت آبفای کشور در صادرات خدمات فنی، مهندسی و تجهیزات این صنعت به خارج از کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: خودباوری صنعت آبفای کشور در صادرات خدمات فنی، مهندسی و تجهیزات این صنعت به خارج از کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، علی‌اصغر قانع امروز در مراسم بهره برداری از خط انتقال چشمه ویشنگ به شهر برزک اظهارداشت: افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در عرصه‌های مختلف، طی این ایام مبارک به ویژه صنعت آبفا از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و خودباوری است که معمار کبیر انقلاب اسلامی به این مردم القا کرد.

وی تصریح کرد: امروز پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه های علمی، فنی، پزشکی و سایر حوزه ها همه و همه بر اساس باور توانستن و خودباوری است که این ملت با وجود تمام مشکلات در سال های دفاع مقدس و تحریم های موجود تحمل کردند.

به گفته وی، صنعت آبفای کشور امروز در ارائه خدمات فنی، مهندسی، تولید تجهیزات ساخت داخل به مرحله ای از خودباوری و پیشرفت رسیده است که این تولیدات به ۴۰ کشور اروپایی، آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی صادر می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ساخت تصفیه خانه ها در کشورهای خارجی توسط کارشناسان و مهندسان ایرانی در صنعت آبفا را تاکید کرد و گفت: کشور ما امروز با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، خوداتکایی در صنعت آبفا و با حضور پتانسیل های ارزشمند متخصص، توانمند و متعهد جوان در این صنعت می تواند از پیچ تاریخی که توسط آمریکا و دیگر دشمنان بر کشور ایجاد شده است به صحت و سلامت عبور کند.

قانع، وجود مشکلات فراوان در تامین آب با کیفیت و کمیت مطلوب برزک را طی این سال ها یادآورشد و گفت: با افتتاح خط انتقال چشمه ویشنگ به این شهر تامین آب پایدار و مستمر مردم شهر فراهم شد.

به گفته وی، آغاز عملیات اجرایی این طرح بدون ردیف اعتباری بودجه و تعریف پروژه با ویژگیهای فیزیکی خاص آن به همت و مشارکت همه جانبه مسوولان اجرایی شهرستان کاشان، شهر برزک و پیگیری های شخص وزیر انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استفاده بهینه از نعمت الهی آب به ویژه آب چشمه ویشنگ با کیفیت مطلوب آن که در مقایسه با آب قابل بسته بندی است را تاکید کرد و گفت: شکر این نعمت و برکت عظیم الهی با سختی های خاص اجرای پروژه آن استفاده مطلوب و درست مصرف کردن است.

قانع، در ادامه با تاکید بر رعایت مباحثفنی در اجرای پروژه خط انتقال چشمه ویشنگ به شهر برزک گفت: این پروژه با تکنیک و لوله جدید پنج لایه کراس با استاندارد بالا در جایگزینی لوله های فولادی و چدنی اجرا شد.

وی طراحی و ساخت این لوله ها در داخل را از مزایای خودباوری در صنعت آبفای کشور برشمرد و گفت: این لوله ها بیش از مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می شود.

به گفته وی، اتمام خط انتقال چشمه ویشنگ به شهر برزک زودتر از موعد مقرر از دیگر مزایای مقرون به صرفه اقتصادی این پروژه است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

قانع در پایان، با تاکید بر اینکه وضعیت آب در کشور بحرانی و تابستان سال آینده نگران کننده است افزود: شهرهای بزرگ اصفهان، کرمان و مشهد وضعیت مناسبی در حوزه آبریز ندارند.

به گفته وی، رعایت الگوی صحیح مصرف و مدیریت بهینه آن توسط تمامی هموطنان در این شرایط بحرانی آب و استفاده مطلوب از این نعمت حیات بخش الهی ضروری است.

مراسم افتتاحیه پروژه انتقال آب چشمه ویشنگ به شهر برزک با حضور علی اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، عباسعلی منصوری نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آبفای و ریس شورای اسلامی شهرکاشان و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان و برزک در دانشگاه پیام نور این شهر به همراه تقدیر از مسوولان اجرایی و حامیان این پروژه در شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز