خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

افزایش آگاهی مردم، اصلی‌ترین راه پیشگیری از قاچاق دارو است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۸۲

افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص داروهای قاچاق، اصلی‌ترین راه پیشگیری از این قاچاق است.

افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص داروهای قاچاق اصلی‌ترین راه پیشگیری از این قاچاق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران، افزایش آگاهی جامعه را یکی از راهکارهای وزارت بهداشت در پیشگیری از این پدیده شوم بیان کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانند هر داروی قاچاق، بدون مجوز و تقلبی برای سلامت آنان مضر است.

محمد حسین خیاط کاشانی، با اشاره به اینکه در کشوری مانند ایران که ظرفیت تولید دارو و نیز واردات دارو از مبادی رسمی و قانونی وجود دارد، گفت: قاچاق دارو هرگز توجیه پذیر نیست.

دریافت دارو از طریق پست و تبلیغات ماهواره‌ای نشانگر اصالت دارو نیست

وی افزود: همچنین محموله‌های دارویی که از طریق پست به دست مردم می‌رسد و یا با توجه به تبلیغات ماهواره‌ای تهیه می‌شوند به هیچ عنوان نشانگر اصالت دارو نیست و صرفا تایید شماره برچسب رهگیری و اصالت از طرف وزارت بهداشت نشانه مطمئن بودن دارو است.

دکتر خیاط کاشانی، با بیان اینکه قاچاق دارو پس از مواد مخدر و اسلحه، بد‌ترین نوع قاچاق است، تصریح کرد: زیان قاچاق دارو تنها شامل زیان اقتصادی نیست بلکه سلامتی و جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی، دارو و مصرف صحیح آن در جامعه را به اندازه تغذیه صحیح، پر اهمیت دانست و اظهار داشت: دارو به هنگام بیماری، لازم و تاثیر گذار است به همین علت عوارض ناشی از سوء مصرف آن نیز خیلی زود دامن گیر فرد و اجتماع می‌شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه ادامه داد: در مواقع ضروری‌، گاه بیمار برای تهیه داروی مورد نیاز خود هزینه زیادی را پرداخت می‌کند که متاسقانه در این بین تنها بعض سوداگران به سود و منفعت می‌رسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز