خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان:

مشفق کاشانی ازچهره‌های شاخص کاشان بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۴۲

استاد عباس کی منش(مشفق کاشانی) ازچهره های شاخش کاشانی بود که ذوق سرشار غزل سرایی که خداوند به ایشان داده بود، وقف امام حسین و ائمه اطهار(ع) کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان: استاد عباس کی منش(مشفق کاشانی) از چهره‌های شاخش کاشانی بود که ذوق سرشار غزل سرایی که خداوند به ایشان داده بود، وقف امام حسین و ائمه اطهار(ع) کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا درکاشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شب گذشته سه شنبه هفتم بهمن در مراسم هفتمین روزدرگذشت استادعباس کی منش( مشفق کاشانی) درمسجد صادقیه کاشان، ضمن تشریح فضایل اخلاقی استاد مشفق کاشانی گفت: به همان میزان نزدیکی که مشفق کاشانی با سرودن غزلهایش به امامان معصومین پیدا کرد در تاریخ انسانیت، معرفت ماندگار و به چشمه حیات نزدیک شد.

«حجت الاسلام محمد قطبی» با بیان اینکه غزلها و شعرهای مشفق کاشانی موجب زنده ماندن نام ایشان درتاریخ گردید. اظهارداشت: همگان باید تلاش کنیم درهر مسیری که هستیم خودمان را به این چشمه حیاتی که خداوند دراختیار بشرقرار داده نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه شاعر آینی بودن و شعر سرودن برای ائمه معصومین بویژه برای کربلا و امام حسبن(ع) توفیق هرکسی نخواهد بود یادآوری نمود: خدواند چنین توفیقاتی را نصیب کسانی می کند که رندگی شان را با سرودن شعر آیینی وقف ائمه معصومین کرده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه غزلهای استادمشفق کاشانی موجب تپیدن قلبها و جاری شدن اشکهای انسانهای آزاده برای امام حسین(ع) و ائمه معصومین می گردد. اظهارداشت: سعادتی بالاتر از این نیست که ابیات و اشعار استاد مشفق کاشانی انسان را به یاد امام حسین(ع) می اندازد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم استاد مشفق کاشانی در عین حالی که همراه با مردم بود، با خلوص نیت، عشق و علاقه اشعارش را می سرود. تصریح کرد: غزلهای زیبا و پرمغز این بزرگمرد درتاریخی که تحول در قالبهای شعری وجود داشت، روان، معرفت بخش و با صلابت است.

وی با بیان اینکه مشفق کاشانی به قالبهای شعرسنتی و غزل عشق می ورزید. گفت: تمام عبارتها، ادبیات و آنچه که مشفق سرایید متکی براین قالب بود اگرچه در قالبهای دیگر شعری وارد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جلسات علمی، عزاداری، ابنیه های تاریخی، زیبایی زندگی ایرانیان خصوصا درشهر کاشان متکی برشعر و هنر است گفت: امیدواریم خطه دارالمومنین، ولایی و شعرپرور کاشان، همچنان که درادبیات و شعرزبان زد می باشد بتواند جوانانی را تربیت کنند که شاعر آیینی و ولایی باشند.

وی تصریح کرد: کاشان شعرا و ادیبان بسیار ارزشمندی دارد که هرکدام عصاره ای در آسمان ادبیات دنیا هستند که نمونه بارز آن استاد مشفق کاشانی است.

شایان ذکراست مراسم هفتمین روز درگذشت استاد مشفق کاشانی شب گذشته با حضورآیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صدرائیه معاون استاندار و فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، شهردار، شعرا، خبرنگاران و جمعی از مسئولین و مردم فرهنگ دوست کاشان در مسجد صادقیه این شهر برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز