خبرگزاری کار ایران

در کمیته ترویج تغذیه با شیرمادر عنوان شد:

تمامی بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل لوح دوستدار کودک را دریافت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۵۱

در بیمارستان های دارای لوح دوستدار کودک، تمامی نیازهای مرتبط به مادران و نوزادان پس از زایمان جهت شروع شیردهی و ادامه موفق آن قابل ارائه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تمامی بیمارستان های کاشان و آران و بیدگل لوح دوستدار کودک را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی در کمیته دانشگاهی ترویج تغذیه با شیرمادر که روز گذشته در سالن شهداء ستاد مرکزی برگزار شد، به دریافت این لوح در سال های گذشته به صورت متوالی توسط بیمارستان های بهشتی و شبیه خوانی کاشان و شهید رجایی آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: امسال نیز بیمارستان های سیدالشهدا آران و بیدگل و میلاد کاشان موفق به دریافت لوح دوستدار کودک شدند.

وی اظهار داشت: در بیمارستان های دارای لوح دوستدار کودک، تمامی نیازهای مرتبط به مادران و نوزادان پس از زایمان جهت شروع شیردهی و ادامه موفق آن قابل ارائه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اهمیت ترویج تغذیه با شیرمادر و ارتقاء سلامت مادران و کودکان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف بیمارستان های دوستدار کودک، تشکیل شبکه های حمایتی از مادران است تا آنان بتوانند مشکلات خود را در زمینه شیردهی با افراد با تجربه و متخصص این شبکه ها مطرح کنند.

دکتر مروجی، تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله پس از تولد، شروع به موقع شیرمادر ظرف ساعت اول تولد، تداوم تغذیه با شیرمادر بطور مکرر و انحصاری، هم اتاقی ۲۴ ساعته اول بدو تولد مادر و نوزاد، عدم استفاده از بطری و گول زنک و آموزش و حمایت مادران را از اقدامات حیاتی بیمارستان های دوستدار کودک عنوان کرد و ادامه داد: هریک از این اقدامات در حفظ سلامت و بقاء شیرخواران بسیار موثر است.

ارائه گزارش از نتایج ارزیابی مجدد بیمارستان های دوستدار کودک و بررسی مشکلات آنها، بررسی چالشهای پیش روی برنامه کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر دانشگاه و بررسی اقدامات انجام شده در زمینه ترویج تغذیه باشیرمادر در کاشان و آران و بیدگل از جمله موضوعات این جلسه بود.

در این جلسه مصوبات جلسه قبل مورد بحثو تبادل نظر اعضاء قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز