خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان؛

امضای تفاهم نامه همکاری‌های دو جانبه آموزش و پرورش با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۱۴

مدیر آموزش و پرورش کاشان از امضای تفاهم نامه همکاری‌های دو جانبه با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کارآفرینی دانش آموزان خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان از امضای تفاهم نامه همکاری‌های دو جانبه با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کارآفرینی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «محمود خدمتی» در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: توسعه و تقویت روحیه و فرهنگ کارآفرینی دانش آموزان، یک ضرورت انکار ناپذیر برای حضور موثر در جامعه است که نیازمند برنامه ریزی واقع گرایانه با مشارکت دستگاههای مسوول است.

وی اظهار داشت: فرا‌تر از آموزش‌های رسمی، توانمند سازی دانش آموزان به عنوان شهروندان آینده کشور و آشنایی آن‌ها با آموزه‌های تعاون و کارآفرینی از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه همکاری است.

وی تاکید کرد: شناسایی دانش آموزان مستعد، صاحب ایده و کارآفرینان هنرستان‌های فنی و بهره گیری از تجربه‌های مربیان و کارآفرینان در قالب دوره‌های آموزش علمی و عملی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی تصریح کرد: تامین امکانات آموزشی به منظور اجرای دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، زمینه سازی و حمایت از واحد‌های کارآفرین با مشارکت دانش آموختگان هنرستان‌ها، تشکیل کمیته هماهنگی آموزش و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و ایجاد بانک اطلاعات مشاغل از جمله موارد این تفاهم نامه است.

خدمتی افزود: شناسایی و راه اندازی رشته‌های متناسب با اولویت‌های منطقه کاشان و تشکیل نمایشگاه‌های مشترک با موضوع آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای از دیگر بندهای قرارداد همکاری آموزش و پرورش کاشان با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: معرفی ظرفیت‌های شغلی منطقه و بازار کار، چگونگی نقش آفرینی موثر نیروهای توانمند و ماهر، یک راهکار مفید برای ادامه تحصیل دانش آموزان است.

«حسن رمضانی» افزود: آموزش قوانین کار و تامین اجتماعی و تعاون به همراه مشاوره‌های شغلی مربوط به منطقه کاشان از جمله ضرورت‌هایی است که باید دانش آموزان با آن آشنا باشند تا بتوانند برای آینده شغلی خود بهتر تصمیم بگیرند.

به گفته وی، وجود جمعیت تحصیل کرده جویای کار از جمله مسایلی است که اگر به درستی هدایت نشود می‌تواند به معضل بیکاری منجر شود و برای جلوگیری از آن باید دانش آموزان با شرایط موجود منطقه و چشم اندازهای آینده جامعه آشنا باشند.

وی اظهار داشت: آشنایی با موضوع کارآفرینی و گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و دیدار آن‌ها از واحدهای صنعتی و کارآفرینی، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به انتخاب درست دانش آموزان برای ادامه تحصیل کمک کند.

وی گفت: هم اکنون در منطقه بزرگ کاشان بیش از ۶۰ هزار کارگر در ۲۵۰ تعاونی و یک صد هزار کارگاه کوچک، متوسط و بزرگ شاغل به کار هستند که ارائه خدمات به دانش آموزان، آسایش و امنیت خانواده آن‌ها قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و مدرسان نیروی انسانی جامعه هستند که باید به سرمایه انسانی تبدیل شوند که
بحثایمنی آن‌ها به ویژه پیشگیری از حوادثاز جمله موضوعات اساسی در زمینه کار است.

رمضانی تاکید کرد: آموزش هنرجویان در زمینه مباحثایمنی و قوانین کار از جمله استراتژیهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که باعثارتقا دانش و بینش خود و مخاطبان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز