خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

کاشان در مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای از وضعیت مناسبی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۸۹

کاشان به لحاظ مهارت آموزی فنی و حرفه ای از وضعیت مناسبی برخوردار است و به استناد آمارها می توان گفت از این لحاظ هم تراز با بسیاری از استان ها بوده و از سطح بالاتری نسبت به بعضی از استان های کشور برخوردار است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: کاشان به لحاظ مهارت آموزی فنی و حرفه ای از وضعیت مناسبی برخوردار است و به استناد آمارها می توان گفت از این لحاظ هم تراز با بسیاری از استان ها بوده و از سطح بالاتری نسبت به بعضی از استان های کشور برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در دیدار با معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان با بیان این مطلب گفت: در بخش فنی و حرفه ای بیشترین ظرفیت کشور در استان اصفهان است و کاشان در جایگاه دوم استان قرار گرفته است.

ابو طالب جلالی تصریح کرد: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان وظیفه مهارت آموزی متقاضیان را به عهده دارد که بخشی از آنها کارجو هستند که به غلط اصطلاح «بیکار» به آنها اطلاق می‌شود و بخشی دیگری از آموزش ها برای شاغلین است.

وی ارتقاء مهارت شاغلین در بخش های مختلف را با اهمیت دانست و گفت: آموزش شاغلین در صنعت، کشاورزی و خدمات در راستای ارتقای مهارت ها شاغل در آن حوزه است.

جلالی افزود: ما معتقدیم اگر فردی زمانی جذب شغل شده و امروز به دلایلی تغییر کار داده است و یا این که تکنولوژی های کار تغییر کرده؛ باید آموزش های لازم را کسب کند.

وی اظهار داشت: سعی شده است که فنی حرفه ای به سمت آموزش علمی کاربردی گام بردارد تا به افرادی که در این مراکز آموزش های مهارتی لازم را کسب می کنند، مدرک مورد پذیرش آموزش عالی کشور اعطا شود.

جلالی وجود ۱۶ هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاهی در سال جدید را نشان دهنده آن دانست که جامعه از آموزش های دانشگاهی اشباع شده و گفت: با این وجود هنوز سیاست توسعه دانشگاهی دنبال می شود در صورتی که می بایست افراد را به سمت یادگیری مهارت های فنی و حرفه ای جهت دهی و راهنمایی کنیم.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان یادآور شد: متأسفانه علت عمده جامعه بیکار کشور ناشی از سیستم اشتباه آموزشی کشور است که از ۱۰۰ سال پیش تا کنون باعثشده تا فارغ التحصیلان از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار بی بهره باشند.

وی نداشتن سند آمایش سرزمین در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای را خلاء این حوزه عنوان کرد و گفت: به علت این که اعتقادی به این حوزه وجود نداشته آمایش سرزمین شکل نگرفته است ولی استان در حال انجام تدوین این سند است که بر اساس آن مزیت های منطقه ای را بررسی کرده و آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با آن ارائه می‌دهد.

جلالی گفت: آمایش سرزمین متناسب با مزیت های منطقه ای برای اولین بار در کاشان انجام شده است که در حال عملیاتی شدن است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در کشور حدود ۷۰ درصد از افراد بیکار در جامعه، فاقد مهارت هستند و این افراد مهارت لازم را برای انجام شغل ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد با توانمند کردن کارجویان بتوانیم روز به روز شاهد کاهش افراد بیکار در سطح جامعه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز