خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان؛

فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۴۶

به روز کردن روش آموزش باعثافزایش شناخت و ایجاد خلاقیت و تقویت تفکر در دانش آموزان می شود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و قرآنی به عنوان فعالیت مکمل، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: به روز کردن روش آموزش باعثافزایش شناخت و ایجاد خلاقیت و تقویت تفکر در دانش آموزان می‌شود، و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و قرآنی به عنوان فعالیت مکمل، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «رضا خرمی» در کارگاه توانمند سازی مربیان و معاونان پرورش مدارس کاشان افزود: پرورش و توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین محور توسعه و تعمیق فعالیت‌های پرورشی به ویژه در مراکز آموزشی، امری اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در دوره‌ای از زندگی هستند که دغدغه آن‌ها، پرسشگری و الگو یابی است و هدایت آن‌ها به پاسخ‌های واقعی متناسب با شرایط روحی آن‌ها، از اهداف فعالیتهای پرورشی در مدارس است.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدارس، باید به گونه‌ای تنظیم و برنامه ریزی شود که تعبیری از کلام امام علی علیه السلام باشد که فرمود: فرزندان خود را برای زمان بعد از خود تربیت کنید.

وی اظهار داشت: همه ارکان نظام آموزشی به ویژه معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید با راهکارهای نوین تربیت دینی در مدارس و کلاس آشنا باشند و در تعامل دوجانبه با دانش آموزان، آن‌ها را برای حیات طیبه و زندگی آگاهانه با رویکرد الهی آماده کنند.

رییس سازمان دانش آموزی کاشان اظهار داشت: بازسازی انگیزه و افزایش مهارتهای شغلی، اجرایی نمودن موضوع توانمندسازی و تقویت بصیرت و دانایی معاونان و مربیان پرورشی در حوزه مسایل نوپدید از جمله اهداف این سلسله کارگاه‌های آموزشی است.

وی تاکید کرد: کارگاه‌های انتقال مفاهیم و تبادل تجربیات، سخنرانی پیشکسوتان و صاحب نظرات تعلیم و تربیت، شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای محیط‌های آموزشی و نقاط قوت و ضعف فعالیتهای پرورشی، از جمله موضوعات این جلسات هفتگی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: استفاده از ابزار هنرهای نمایشی و تجسمی ازجمله فعالیت‌های موردعلاقه و توجه کودکان ونوجوانان است، می‌تواند واسطه اثربخشی درتعلیم وتربیت محسوب شود.

وی افزود: تشویق به کار گروهی، انگیزه و تمرین خوبی برای ایجاد تربیت اجتماعی است که احساس همبستگی با دیگران و میزان اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش می‌دهد و نیاز روحی به پذیرفته شدن از سوی دیگران را برآورده می‌سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز