خبرگزاری کار ایران

با حضور استادان دانشگاه‌های کاشان؛

برگزاری کارگاه جنگ نرم و بصیرت افزایی در دانشگاه کاشان

کد خبر : ۲۳۷۱۲۴

کارگاه جنگ نرم و بصیرت افزایی با حضور استادان دانشگاه‌های کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

کارگاه جنگ نرم و بصیرت افزایی با حضور استادان دانشگاه‌های کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حجت الاسلام طالب‌پور، استاد حوزه و دانشگاه، در این کارگاه با اشاره به اینکه استادان، افسران جنگ نرم هستند، گفت: لازم است با واقعیت جنگ نرم بیشتر آشنا شویم و برای مقابله با آن بهتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر جنگ‌های دنیا جنگ سخت بوده، افزود: جنگ‌های سخت(استعمار کهن) از سال ۱۵۰۰ تا ۱۹۴۵ میلادی و جنگ نیمه سخت دوران(استعمارنو) از سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۰ به وقوع پیوست که تصرف سرزمین و تغییر حاکمان از اهداف جنگ‌هایشان بود.

وی اظهار داشت: جنگ نرم(استعمار فرانو) نیز از سال ۱۹۹۰ با هدف دگرگونی باور‌ها و ارزش‌ها و سبک زندگی با ابزار رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری و هر چیزی به غیر از ادوات نظامی روی داد.

وی خاطر نشان کرد: جنگ نرم هر گونه اقدام نرم افزار اعم از روانی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، سایبری، دیجیتال، اطلاعاتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی است که جامعه یا گروه هدف را نشانه می‌گیرد و بدون درگیری نظامی، با بهره گیری از روشهای اقناع سازی و یا مدیریت احساسات و بهره گیری از روش‌های جذب، رقیب را به انفعال یا شکست و حذف می‌کشاند.

حجت الاسلام طالب‌پور افزود: جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی، براندازی، انقلاب نرم، انقلاب مخملی و انقلاب فرهنگی از اشکال جنگ نرم به شمار می‌رود.

وی جامعه هدف جنگ نرم را نخبگان و فرهیختگان جامعه دانست و گفت: دشمن با انواع تهدید نرم، قدرت نرم و جنگ نرم سعی دارد تا به هدف خود برسد.

معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان، ماهواره، رسانه و سینما را از جمله ابزارهای جنگ نرم دشمن ذکر کرد و افزود: ماهواره در حوزه جنگ نرم درسه بخش سیاسی، خانوادگی و اجتماعی به تولید برنامه و سریال‌ها پرداخته که از طریق این برنامه‌ها ترویج تجمل گرایی و تغییر سبک زندگی در خانواده‌ها را در راس کار قرار داده است.

بیژن شمس، پنهان و نامحسوس بودن اهداف را از جمله ویژگی‌های جنگ نرم دشمن ذکر کرد و اظهار داشت: الگو‌گیری از ائمه اطهار(ع)، پیوند مستمر با دین و قرآن و دفاع از نظام و ارکان اسلامی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با جنگ نرم است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء توانمندی اساتید ونخبگان دانشگاه در مواجه با اشکال مختلف جنگ نرم، سازماندهی و آماده سازی نیروهای متخصص و هوشمند در دانشگاه‌ و عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص ذکر کرد.

دکتر جواد صفایی قمی تعمیق معرفت و بصیرت سیاسی اساتید بسیجی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه ذکر کرد و افزود: این کارگاه با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز