خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان در گفتگو با ایلنا

آزادسازی حریم سیلک نیاز به تخصیص اعتبار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۹۷

در صورتی که تخصیص اعتبار لازم در بودجه سالانه کشور و بازنگری درحریم و عرصه سیلک صورت گیرد، خواهیم توانست تپه‌های با ارزش سیلک را برای مردم کشورمان و جهانیان جفظ کنیم.

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: متاسفانه علی‌رغم آمادگی که شهردار و شورای اسلامی شهر کاشان در کمیته نجات بخشی، برای آزادسازی عرصه سیلک اعلام کردند، میراثفرهنگی کشور متناسب با آنچه که درشهرستان کاشان درحال پیگیری است، انجام نداده است.

«ابوالفضل صدرائیه»، معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، با انتقاد از عدم همکاری لارم مسئولین میراثفرهنگی کشور با کمیته نجات بخشی سیلک، تشکیل کمیته نجات بخش سیلک در دولت تدبیر و امید توسط دکتر سلطانی فر، معاون رئیس جمهور، را اتفاق بسیار خوبی برای آزاد سازی عرصه سیلک دانست و گفت: در اولین جلسه کمیته نجات بخشی سیلک که ۳ ماه گذشته با حضور دکتر طالبیان، معاون میراثفرهنگی کشور، در شهرستان کاشان برگزار شد، تفویض اختیار آزادسازی حریم سیلک با همکاری میراثفرهنگی به شورای اسلامی و شهرداری کاشان داده شد.

وی از برگزاری دومین جلسه کمیته نجات بخشی برای آزاد سازی عرصه سیلک در شهرداری کاشان با هماهنگی استاندار اصفهان و حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان خبر داد و گفت: متاسفانه علیرغم آمادگی که شهردار و شورای اسلامی شهر کاشان در این کمیته برای آزادسازی عرصه سیلک اعلام کردند، میراثفرهنگی کشور، متناسب با آنچه که در شهرستان کاشان درحال پیگیری است انجام نداده است.

فرماندار کاشان، تخصیص اعتبار در ردیف بودجه سالانه کشور برای آزاد بخشی تپه سیلک مانند سایر آثار باستانی، میراثفرهنگی و ملموس کشور به سلطانی فر، معاون رئیس جمهور، برای سال ۹۴ را مهم‌ترین درخواست مسئولین شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پژوهشکده زمین‌شناسی دانشگاه کاشان برای حفظ عرصه و حریم سیلک اعتبار اولیه را جهت کارکار‌شناسی تقبل کرده است، از مسئولین میراثفرهنگی کشور انتظار داریم طبق ضوابط، ارزیابی و بازنگری جدیدی از حریم و عرصه سیلک داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان، ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری‌های میراثفرهنگی کشور و استان اصفهان برای آزادسازی عرصه سیلک گفت: در صورتی که تخصیص اعتبار لازم در بودجه سالانه کشور و بازنگری درحریم و عرصه سیلک صورت گیرد خواهیم توانست تپه‌های با ارزش سیلک را برای مردم کشورمان و جهانیان حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز