خبرگزاری کار ایران

مدیر طرح رصدخانه ملی ایران

پیچیدگی های توسعه علم را باید شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۵۰

متاسفانه ما ایرانیان بیش از آنکه از تفکر استفاده کنیم فقط دیده و شنیده‌ایم. ولی پیچیدگی های توسعه علم را باید شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد.

مدیر طرح رصدخانه ملی ایران گفت: متاسفانه ما ایرانیان بیش از آنکه از تفکر استفاده کنیم فقط دیده و شنیده‌ایم. ولی پیچیدگی های توسعه علم را باید شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان " رضا منصوری " در نشست پیش از ظهر امروز " توسعه علمی، بنیان توسعه " در دبیرستان دخترانه فرزانگان کاشان افزود: علم، همان کتاب خواندن وبلد بودن مطالب مکتوب نیست، درس خواندن، بری آماده کردن نسل هاست تا درست و پیچیده فکر کنند.

وی با مقاسه هوس و آرزو تاکید کرد: هوس، خواسته ای است که به سادگی به نتیجه می رسد اما آرزو، خواستنی است که برای رسیدن به آن باید تلاش کرد و دانش آموزان با علم و تلاش می توانند به آرزوهایشان برسند.

بنیانگذار انجمن فیزیک ایران تصریح کرد: تغییر نگرش، از مهمترین عوامل رشد در ایران است و دیدن عوامل رشد به معنی مدرن آن است که بر تمام اقدام های اجرائی ما اثر می گذارد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: ساخت رصدخانه ملی، یک همت بزرگ است، در حالی که می خواستند تلسکوپ بخرند، محققان ایرانی، رصدخانه ملی را می سازند تا نسلهای آینده، خود را باور کنند و به این عزت خود افتخار کنند.

به گفته وی، مقدمات ایجاد رصد خانه ملی، در سال ۸۲ آغاز شد و پس از اندازه گیری بیش از ۴۰ قله کوه در مناطق مختلف کشور ۱۲ سال طول کشید تا منطقه کامو کاشان، به عنوان مناسب ترین قله برای استقرار تلسکوپ های حرفه ای نجومی انتخاب شد.

وی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی ایران، برای رصد و نجوم، یک موقعیت استراتژیک است که می تواند پس از تکمیل این طرح، برای استفاده منجمان کشورهای خارجی اختصاص داده شده و این فرصتی است که باید، غنیمت شمرده و امکانات لازم خدماتی را فراهم سازند.

مدیر طرح رصدخانه ملی ایران گفت: رصدخانه بین المللی در هشت کشور دنیا ساخته می شود که کشور ایران و شهر کاشان دارای یکی از این هشت پایگاه رصدخانه بین المللی جهان است

وی با اشاره به اینکه رصدخانه بین المللی کاشان در خاورمیانه بی نظیراست، خاطر نشان کرد: بواسطه این مکان نجومی می توان یک پل ارتباطی بین جزایر قناری، چین و هند را با کشور ایران بوجود آورد.

منصوری مدیر رصدخانه ملی ایران، قله گرکش در ارتفاعات شهر کامو کاشان را جزو بهترین قله های نجومی جهان دانست و گفت: این مکان باعثشده که رصدخانه بین المللی کاشان را به پیچیده ترین و بزرگترین فناوری نجومی جهان با قابلیت های رصدی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۰ تن تجهیزات به بالای قله گرکش انتقال داده شده است، گفت: برای تسریع در عملیات ساخت این رصدخانه جاده ۱۱ و نیم کیلومتری از شهر کامو تا محل رصد خانه باید آسفالت شود که تاکنون هفت کیلومتر آن اجرا شده است.

منصوری ابراز امیدواری کرد: با حمایت های دولت تدبیر و امید کار ساخت و تکمیل رصدخانه بین المللی کاشان تا چهارسال آینده به اتمام برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز