خبرگزاری کار ایران

مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان:

۴۸هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند

کد خبر : ۲۲۸۴۲۰

۴۸ هزار و۴۹۱ گردشگر خارجی از ۸۸ کشور جهان در ۹ ماه امسال از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند.

مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان گفت: ۴۸ هزار و۴۹۱ گردشگر خارجی از ۸۸ کشور جهان در ۹ ماه امسال از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «علیرضا عبدالله زاده» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد گردشگر خارجی چهار هزار ایتالیایی به عنوان بیشترین بازدیدکنندگان از باغ فین کاشان بوده اند.

وی ادامه داد: طی همین مدت یک میلیون و ۲۷۴هزار و ۵۴۲ گردشگر از آثار و بناهای تاریخی کاشان شامل «باغ و موزه فین»، خانه های تاریخی، " حمام سلطان میراحمد " و " سیلک " دیدن کردند.

وی تاکید کرد: ایتالیا، آلمان، چین، اسپانیا، فرانسه، ژاپن، هلند، بلژیک، هنگ کنگ و سوییس به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان از باغ تاریخی فین بوده اند.

عبدالله زاده افزود: از مجموع بازدید کنندگان یک میلیون و ۲۲۶ هزار گردشگر داخلی هستند.

وی با اشاره به وجود ۲۵ مرکز اقامتی دائم با یکهزار و ۱۸۲ تخت اقامتی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۷ هزار و ۷۷۹ نفر در ۹ ماه امسال در این مراکز اقامت داشته اند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۷۷۳ نفر ایرانی و ۱۵ هزار نفر خارجی بوده اند.

بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۳۰۰ اثر ثبت شده در آثار ملی و سه اثر ثبت جهانی در شهرستان کاشان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز