خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

بسیجی بودن با تهمت و درغگویی قابل جمع نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۵۹

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با انتقاد از سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منزوی بودن ایران و برخورداری خود از حمایت جامعه جهانی گفت: تظاهرات گسترده در ۳۵ ایالت آمریکا بهترین دلیل برای منزوی بودن اوباما است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با انتقاد از سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منزوی بودن ایران و برخورداری خود از حمایت جامعه جهانی گفت: تظاهرات گسترده در ۳۵ ایالت آمریکا بهترین دلیل برای منزوی بودن اوباما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در نظام توحیدی همه ملت بسیجی هستند اما در این میان یک عده بسیجی عادی محسوب می‌شوند و عده‌ای دیگر بسیجی ویژه به شمار می‌روند.
وی با اشاره به خصوصیات یک بسیجی خاطرنشان کرد: بسیجی اهل یقین بوده و در مبانی دینی دچار شک و شبهه نمی‌شود و تزلزلی در وی توسط خناسان به وجود نمی‌آید.
به گفته وی، بسیجی دارای عطر امامت و ولایت می‌دهد و هر کسی عملکرد، سخن و سیره‌اش را می‌بیند یاد دین، خدا و امام عصر(عج) می‌افتد.
امام جمعه کاشان با بیان اینکه بسیجی ملتزم به انجام واجبات است تصریح کرد: بسیجی واقعی از محرمات الهی پرهیز می‌کند و هیچ‌گاه بسیجی بودن با گناهانی نظیر دروغگویی، تهمت و کارهای نامشروع قابل جمع نیست.
نمازی با تأکید بر اینکه بسیجی در یک کلمه مظهر اخلاق کریمه است ادامه داد: بسیجی بودن به معنای تلاش برای اصلاح جامعه و گره‌گشایی از کار دیگران در صورت امکان است.
خطیب نماز جمعه کاشان همچنین با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش، نقش این نیرو را در هشت سال دفاع مقدس انکارناپذیر دانست و صلابت کنونی این نیرو در حراست از مرزهای آبی کشور را ستود.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم خاطرنشان کرد: در این کنگره ۳۱۵ نفر از علمای اسلام حضور داشتند و بیش از ۷۰۰ مقاله از داخل و خارج ایران به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که ۱۴۴ مقاله برتر امکان انتشار به زبان فارسی و عربی را یافتند.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان همچنین به دیدار شرکت‌کنندگان در این کنگره با مقام معظم رهبری اشاره کرد و به ذکر فرازهایی از بیانات معظم‌له در این دیدار پرداخت.
نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منزوی بودن ایران و برخورداری خود از حمایت جامعه جهانی تأکید کرد: باید پرسید این جامعه جهانی مورد نظر آمریکا کجاست که اوباما به پشتیبانی آن دلخوش کرده است.
وی با بیان اینکه حتی ملت آمریکا برای دولتمردان این کشور مشروعیت قائل نیستند گفت: برگزاری تظاهرات گسترده در ۳۵ ایالت آمریکا بهترین دلیل برای منزوی بودن اوباما است.
امام جمعه کاشان با اشاره به کشته شدن یک جوان بی‌گناه سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا و تبرئه شدن پلیس مجرم در دادگاه عنوان کرد: بنا بر اعلام نیویورک تایمز ۴۶۱ نفر در سال گذشته توسط پلیس آمریکا کشته‌ شده‌اند که بیشتر قربانی‌ها سیاه‌پوستان هستند.
نمازی در ادامه خطبه‌ها به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی و ۱ + ۵ اشاره و تصریح کرد: آمریکا بداند که نمی‌داند کنار آمدن و به رسمیت شناختن حق مسلم ملت ایران در موضوع هسته‌ای به نفع ایالات متحده و اروپا است چنانکه بسیاری از رجال اقتصادی آمریکایی و اروپایی در رسانه‌ها بر این موضوع تأکید کرده‌اند.
وی تأکید کرد: اگر غربی‌ها و ۱ + ۵ نادانی و شیطنت کنند بدانند ملت ایران اهل جهاد، مبارزه و تبدیل تحریم‌ها به فرصت است و هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شود.
نمازی در قسمت پایانی خطبه‌ها، با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها در عرصه فوتبال، خواستار توجه مسئولان و متولیان این رشته ورزشی در زمینه معیارهای اخلاقی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز