خبرگزاری کار ایران

حافظ کل قرآن کریم:

حفظ قرآن، نقش تابلوهای راهنمایی را در زندگی خود و دیگران دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۴۰

مهم‌ترین مسئله این است که یک حافظ قرآن به درستی بتواند از نقشی که بر عهده گرفته است برآید.

وحید رحمتی، جوان ۲۴ ساله تهرانی، که با حضور در مدرسه شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن کریم موسسه امیرالمومنین(علیه السلام) کاشان درسال تحفیظی ۹۲-۹۳حافظ کل قرآن کریم شده است, گفت: حفظ قرآن, نقش تابلوهای راهنمایی را در زندگی خود و دیگران دارد.

وی که طلبه سطح یک حوزه علمیه است در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، تاثیر حفظ قرآن در نگاه افراد پیرامونی در خانواده و فامیل نسبت به مسائل دینی را منوط به عمل یک حافظ قرآن در محیط‌های مختلف دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله این است که یک حافظ قرآن به درستی بتواند از نقشی که بر عهده گرفته است برآید.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه تا قبل از ورود به حوزه علمیه وتا سن ۱۸ سالگی، حتی قادر به روخوانی از قرآن کریم هم نبوده است؛ در مورد انگیزه و هدف اصلی خود از حفظ قرآن گفت: بعد از آشنایی اولیه با قرآن، تازه کمی با مفهوم زندگی آشنا شده بودم و از آنجا که معرفت، تبعیت می‌آورد و معرفت هم چیزی غیر از قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام نیست؛ به وادی حفظ قرآن روانه شدم.

وحید رحمتی با اشاره به نقش خوب و موثر موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در تربیت دینی خود به عنوان یک مجموعه مردم نهاد قرآنی گفت: سازگاری و از خود گذشتگی در فضای خوابگاهی از جمله وظایف اعضا در ارتباط با سایر نفرات و… در مدارس شبانه روزی حفظ قرآن است که مهم‌ترین مسئله در این موضوع، فراهم کردن کامل شرایط برای دانش پژوهان قرآنی از جمله محیط خوابگاه، روشنگری در مورد اهداف حفظ و… است و درمجموع، مسئولین و سازمانهای دولتی، موسسات و مراکز قرآنی غیر دولتی، مردم و رسانه‌ها، همه با هم در ترویج معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام نقش دارند.

وی با بیان اینکه اگر تمام کسانی که کار فرهنگی می‌کنند؛ تنها هدفشان پیشبرد اهداف الهی باشد، منویات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قران کریم تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: تنها راه موفقیت برای داشتن یک دوره حفظی خوب، توفیق الهی است. لذا آدمی از هرکاری که از وی سلب توفیق کند، باید دوری کند و هرکاری که باعثتوفیق بیشتر می‌شود را انجام دهد و در ‌‌نهایت، استمداد از اهل بیت علیهم السلام که اثر شگرفی دارد.

وحید رحمتی با بیان اینکه برنامه‌های اردویی، بسیار در روحیه افراد حاضر در طرح یک ساله حفظ قرآن کریم تاثیر گذار است، به بیان بهترین خاطره‌اش از این دوره پرداخته و گفت: اردوی زیارتی مشهد مقدس و اتمام حفظ قرآنم در این مکان مقدس که آخرین صفحه حفظی‌ام را در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا علیه السلام حفظ کردم.

وی با بیان اینکه انسان به تنهایی قادر نخواهد بود به موفقیت دست یابد و در هر صورت باید دست به دامان اهل بیت علیهم السلام شود؛ پدر، مادر و به ویژه برادرش را مهم‌ترین مشوقین خود در راه حفظ قرآن دانست و گفت: با آیات ۱۳ و ۱۴ سوره «اسرا» انس بیشتری دارم و مهم‌ترین دغدغه‌ام پس از حفظ قرآن، سازگاری اخلاق و رفتارم با قرآن و مطالعه بیشتر در حوزه قرآن کریم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز