خبرگزاری کار ایران

در راستای اجرای طرح واکسن پنتاوالان:

پرسنل مراکز بهداشتی درمانی کاشان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۴۶

در راستای اجرای طرح واکسن پنتاوالان، پرسنل مراکز بهداشتی درمانی کاشان آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

در راستای اجرای طرح واکسن پنتاوالان، پرسنل مراکز بهداشتی درمانی کاشان آموزش های لازم را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کارگاه آموزشی واکسن جدید پنتاوالان با اعلام این خبر گفت: واکسن جدید پنتاوالان برای پیشگیری از ابتلاء کودکان به بیماری هموفیلوس آنفولانزا به کار می رود و دارای پنج جزء است که چهار جزء آن در سال های گذشته در برنامه ایمن سازی کودکان در کشور مورد استفاده قرار می گرفت.

دکتر سید علیرضا مروجی، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و هپاتیت B را چهار جزء اولیه واکسن پنتاوالان نام برد و افزود: جزء پنجم واکسن جدید پنتاوالان " هموفیلوس آنفولانزا تیپ " B برای پیشگیری از بیماری های مننژیت و عفونت های تنفسی می باشد که به این واکسن اضافه شده است.

وی، با اشاره به اجرای این طرح از ماه آینده در تمامی مراکز و خانه های بهداشتی درمانی سراسر کشور تصریح کرد: تزریق این واکسن از دو ماهگی آغاز می‌شود و به ترتیب در چهار و شش ماهگی مجدد به نوزاد تزریق خواهد شد.

دکتر مروجی با اشاره به اینکه واکسن پنتاوالان، پلی ساکاریدی از کپسول هموفیلوس می باشد و تهیه آن هزینه بالایی دارد، اظهار امیدواری کرد: تولید این واکسن با تلاش های وزارت بهداشت در دو سال آینده بومی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این به بعد ۱۰ واکسن در برنامه ملی همگانی واکسیناسیون کشور برای کودکان زیر شش سال استفاده خواهد شد، تاکید کرد: حفظ و مراقبت از نظام مراقبت و نیز حفظ و حراست از زنجیره سرما از اهمیت بسیاری برخوردار است و پزشکان و کارشناسان مربوطه بایستی در این زمینه با جدیت بیشتر اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه، در پایان با اشاره به پوشش بالای واکسیناسیون در کشور تصریح کرد: به گونه ای باید رفتار کرد که فرهنگ واکسناسیون در جامعه روز به روز ارتقاء یابد.

گفتنی است این کارگاه آموزشی در راستای اجرای طرح واکسن جدید پنتاوالان روز شنبه مورخ ۲۴/۸ / ۹۳ در مرکز آموزشگاه بهورزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز و به مدت یک هفته جهت کلیه پرسنل مراکز بهداشتی درمانی کاشان درحال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز