خبرگزاری کار ایران

در آران و بیدگل صورت گرفت؛

نشست رؤسای دانشگاه های شهرستان آران و بیدگل

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۲۱

نخستین جلسه رؤسای دانشگاه‌های شهرستان آران و بیدگل در نیمسال اول ۹۴-۹۳ به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

نخستین جلسه رؤسای دانشگاه های شهرستان آران و بیدگل در نیمسال اول ۹۴-۹۳ به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، دکتر رحمت اله عبداله زاده سرپرست دانشگاه پیام نور در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: این نشست به منظور تبادل نظر پیرامون مسائل فیمابین و تعامل هرچه بیشتر دانشگاه های شهرستان به منظور حضور پررنگ در عرصه فعالیت های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صورت می گیرد.

وی با اشاره به دیدار خود با فرماندار شهرستان گفت: در نشستی که با مهندس معینی نژاد فرماندار شهرستان آران وبیدگل داشتیم، ایشان بر نقش دانشگاه ها در علمی کردن فضای شهر و توسعه علمی شهر تاکید داشتند و لذا در جلسه امروز راهکارهای حضور فعال تر دانشگاه در جامعه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر ارتباط و تعامل دانشگاه با سایر نهادها گفت: باید در حوزه فعالیت های شهری به نقطه ای برسیم که دانشگاه در عرصه های مختلف نقش مشورتی داشته باشد.

ایشان در ادامه گفت: برگزاری نشست های سالانه مفید است اما بایستی دبیرخانه دائمی برای پیگیری پیشنهادها و عملیاتی کردن آنها تشکیل شود.

در ادامه این نشست مهندس رضا عظیمی سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل ضمن استقبال از پیشنهاد فرماندار شهرستان گفت: رسالت دانشگاه علمی و کابردی شناسایی نیازهای آموزشی و مهارتی مورد نیاز دستگاه های دولتی و خصوصی است و لذا در این زمینه تعامل خوبی بین ما و سایر نهادها وجود دارد.

وی ضمن پیشنهاد تدوین طرح آمایش سرزمینی شهرستان آران و بیدگل را گفت: بایستی در برنامه های آموزشی و افزایش رشته ها بین دانشگاه ها هماهنگی وجود داشته باشد و از موازی کاری پرهیز شود.

مهندس عظیمی با اشاره به لزوم اعلام نیازهای پژوهشی دستگاه های دولتی به دانشگاه ها افزود: دانشگاه ها نیز بایستی توانمندی های خود را به سایر نهادها اعلام کنند و با تشکیل هسته تحقیقاتی دانشگاهی نیازهای منطقه را مرتفع سازند.

مهندس مصطفی امیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آران و بیدگل نیز در این نشست ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه پیام نور گفت: متاسفانه بانک جامع اطلاعاتی از نخبگان و دانش آموختگان شهرستان وجود ندارد تا در مواقع ضروری بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی برگزاری نشست علمی با حضور دانشجویان دانشگاه های شهرستان را به عنوان برنامه ای کوتاه مدت مطرح کرد و افزود: در این نشست می توان یکی از موضوعات مورد نیاز منطقه را مورد بررسی قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز