خبرگزاری کار ایران

توسط موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در مدت ۱۲ شب؛

تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری حافظان قرآن و نهج البلاغه کاشان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۵۱

حافظان قرآن ونهج البلاغه موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در دهه اول محرم سال ۹۳ در سوگ مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در دفتر مرکزی این موسسه واقع در میدان کمال الملک این شهرستان اقامه عزا کرده و شور و شعور حسینی را جلوه گر شدند.

حافظان قرآن و نهج البلاغه موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان در دهه اول محرم سال ۹۳ در سوگ مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در دفتر مرکزی این موسسه واقع در میدان کمال الملک این شهرستان اقامه عزا نموده و شور و شعور حسینی را جلوه گر شدند.

حجه الاسلام حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان این مطلب افزود: در راستای ترویج شعائر الهی و معارف اهل بیت علیهم السلام، این موسسه علاوه بر کار تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و برگزاری بیش از ۲۰ نوع فعالیت متنوع آموزش قرآنی؛ مراسم مدیحه سرایی، مرثیه سرایی و سخنرانی تبلیغی در قالب عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را نیز در دستور کار خود قرار داده است که عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان کاشانی و حافظان قرآن ونهج البلاغه در آن حضور یافته و بر غربت سید و سالار شهیدان وشهدای کربلا گریستند و بر سینه زدند.

مدیر عامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان هم چنین تصریح کرد: در این دهه، مستمعین علاوه بر روضه خوانی و سینه زنی در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش که تجلی شور حسینی بود با حضور حجه الاسلام سیدحسین صالحی از اساتید قرآن ونهج البلاغه، از سخنرانی وی نیز استفاده نموده و بر شعور حسینی خویش که با حضور در کلاس‌های آموزشی قرآن ونهج البلاغه کسب کرده‌اند؛ افزودند.

وی با بیان اینکه پیام‌های اخلاقی در فرمایشات امام حسین علیه السلام، عنوان اصلی سخنرانی در این شب‌ها بود، گفت: محور سخن بر پایه این روایت امام حسین علیه السلام بود که «نافسوا فی المکارم» به این معنا که «در به دست آوردن ارزش‌های اخلاقی با یکدیگر مسابقه دهید» لذا هر شب پیرامون یکی از ارزش‌های اخلاقی چون یقین، قناعت، سخاوت، شجاعت، صبر و شکر، حسن خلق و حلم، غیرت و مروت و… صحبت شد.

حجه الاسلام حسن‌زاده هم چنین افزود: در راستای تبلور شعور حسینی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، غرفه نمایش و فروش کتاب با تخفیف قابل توجه در میان عزاداران حسینی به ویژه حافظان قرآن و نهج البلاغه تدارک دیده شده بود که مورد استقبال عزاداران قرار گرفت که در پایان هر جلسه، بخش معرفی کتاب و بیان گزیده‌ای از مطالب آن در نظر گرفته شده بود.

وی در خصوص عناوین ارائه شده در دهه اول محرم که موضوعات آن مرتبط با این ایام است گفت: کتاب «اشک باید راز دار باشد» از باید و نبایدهای عزاداری از دیدگاه مقام معظم رهبری، «راز شادی امام حسین در قتله‌گاه» از اصغر طاهر‌زاده، «سقای آب وادب» از سیدمهدی شجاعی، «انسان ۲۵۰ ساله» از بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام، «آفتاب در حجاب» از سید مهدی شجاعی، رمان «من زنده‌ام» شامل خاطرات دوران اسارت به قلم معصومه آباد، «پدر، عشق و پسر» از سید مهدی شجاعی، «هفت شهرعشق» از مهدی خدامیان آرانی، «زیارت عاشورا، اتحاد روحانی با امام حسین علیه السلام» از اصغر طاهرزاده و کتاب «آفتاب بر نی» نوشته زینب عطایی به همراه کتب جیبی قرآن ونهج البلاغه از جمله این موارد بود.

مدیر عامل موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان هم چنین تصریح کرد: در راستای معرفت افزایی و جلوه‌گری شور وشعور حسینی، غرفه «ایستگاه معرفت» در ورودی مکان برگزاری مراسم پیش بینی شده بود که شامل «روز شمارمحرم» بیانگر مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در واقعه کربلا، «احکام عزادای» مطابق با فتاوای مقام معظم رهبری، «روضه امشب» و در «محضرعلما» در خصوص اهمیت عزاداری امام حسین علیه السلام از دیدگاه مراجع و علما بود.

حجه الاسلام حسن‌زاده گفت: از اقدامات ویژه مراسم امسال، استفاده از مادحین نوجوان تربیت شده در کلاس آموزشی «مناجات خوانی و مدیحه سرایی» موسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان بود که در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش مرثیه سرایی کردند.

این مراسم از شب اول محرم و از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۲ شب با نوای حجه الاسلام حسن‌زاده همراه با تلاوت قرآن و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز