خبرگزاری کار ایران

سرپرست حوزه ریاست دانشگاه کاشان؛

همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۶۹

مشاور و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری، چالش ها و راهکارها در این دانشگاه خبر داد.

همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

مشاور و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه کاشان از برگزاری همایش ملی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری، چالش‌ها و راهکار‌ها در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محسن شاطریان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بخش قابل توجهی از سطح شهر کاشان و آران و بیدگل و سایر شهرهای کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این بافت‌ها از یک سو، از طیف گسترده مشکلات کالبدی، عملکردی، ترافیکی و زیست‌ محیطی رنج می‌برند و از سوی دیگر مهم‌ترین پتانسیل شهر‌ها برای استفاده از زمین جهت اسکان جمعیت، تأمین فضاهای باز خدماتی و نیز بهبود زیست ‌محیطی محسوب می‌شوند.

وی افزود: بدین ترتیب در جهان معاصر، حل مسائل شهری جز با شناختن نیاز‌ها، خواسته‌ها و نگرش‌های شهروندان امکان پذیر نیست و شناخت مسائل، جز با پژوهش می‌سر نیست و پژوهش‌های اجتماعی می‌توانند مورد استفاده سیاست‌های برنامه ریزی اجتماعی، مسکن، تعلیم و تربیت، ‌ بهداشت و… قرار گیرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگردان، مدیران و کار‌شناسان و برنامه ریزان شهری به منظور بحثو تبادل نظر و فراهم کردن بسترهای علمی پیشرفت ایرانی – اسلامی بافت‌های فرسوده شهری کشور، تبیین مفاهیم و مصادیق فرسودگی و بافت‌های فرسوده شهری در ابعاد اجتماعی - اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و کالبدی و تبیین اصول و روشهای بهینه مدیریت بافت‌های فرسوده شهری در سطح ملی و شهر کاشان و آران و بیدگل، ذکر کرد.

وی اظهار داشت: بهره گیری از تجربیات ملی و بین المللی در مرحله برنامه ریزی بافت­‌های فرسوده و تبیین روش­‌ها و راهکارهای تهیه و اجرای طرح توسعه شهری در بافت‌های شهری در ایران و کاشان و آران و بیدگل، بهره گیری از یافته‌های جدید پژوهشی، استفاده بیشتر و بهتر از فضای شهری برای اسکان جمعیت، رفع نیاز ساکنان بافت فرسوده به کاربری‌های خدماتی(ایجاد فضاهای کار و تفریح مناسب)، بهبود ساختار حمل و نقل در بافت فرسوده و به تبع آن در شهر وارتقاء الگوی سکونت و مسکن از دیگر اهداف این همایش است.

دبیر برگزاری این همایش، محورهای اصلی همایش را، مباحثنظری و مفهومی بافت‌های فرسوده، بافت‌های فرسوده شهری در ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی – فرهنگی، کالبدی – فضائی، جغرافیائی - زیست محیطی، اقتصادی، بافت‌های فرسوده شهر کاشان و آران و بیدگل، بافت‌های فرسوده و گردشگری، بافت‌های فرسوده و پدافند غیرعامل و احیای بافت‌های فرسوده شهری بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی و معماری بومی بیان کرد و افزود: این همایش اسفند امسال یا نیمه نخست سال آینده در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر شاطریان خاطر نشان کرد: علاقمندان به شرکت در این همایش و محققان سراسر کشور می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۱۰ آذر و اصل مقالات را تا پانزدهم دی ماه سال جاری به دبیرخانه این همایش به نشانی: کاشان، کیلومتر ۶ بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، دانشکده منابع طبیعی ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز