خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان

۲۵ شی با ارزش تاریخی در کاشان کشف شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۷۷

این اشیاء مربوط به ادوار مختلف تاریخی و اسلامی بوده است.

سرپرست اداره میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان از کشف ۲۵شی با ارزش تاریخی در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «مهران سرمدیان» در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در این رابطه، یک نفر که اشیاء عتیقه در خانه خود نگهداری می‌کرد توسط نیروی انتظامی دستگیر و تعدادی اشیاء تاریخی ازخانه مذکور کشف شد.

وی ادامه داد: ماموران حین بازرسی از داخل این خانه، تعداد قابل توجهی اشیاء عتیقه و تعداد ۷عدد سکه با ارزش تاریخی کشف کردندکه موضوع سریعا به یگان حفاظت این اداره اطلاع داده شد.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط کار‌شناس باستان‌شناسی اداره کاشان مشخص شد که این اشیاء دارای ارزش تاریخی بالایی است.

این اشیاء مربوط به ادوار مختلف تاریخی و اسلامی بوده که در آن۷ سکه از دوران تیموری، صفویه و ایلخانان، یک کتاب خطی تاریخی از آخوند ملامحمد باقر مجلسی مربوط به سال ۱۲۲۵ ه. ق، یک تپانچه با قدمت صفوی – قاجار، هشت عددپی سوز با لعاب فیروزه‌ای، سه عدد کاسه سفالی با لعاب فیروزه‌ای، چهار عدد ظرف مسی در دار منقوش در اندازه‌های مختلف و یک قلمدان با نقش لاکی به چشم می‌خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز