خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان؛

خدمت به معلولان، خدمت به پیشرفت جامعه انسانی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۱۰

خدمت به معلولان، خدمت بزرگی به توسعه و پیشرفت جامعه انسانی است و خانواده معلولان برای مطالبه این حقوق مسولیت بزرگی بر عهده دارند

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: خدمت به معلولان، خدمت بزرگی به توسعه و پیشرفت جامعه انسانی است و خانواده معلولان برای مطالبه این حقوق مسولیت بزرگی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی» در آیین گرامیداشت هفته عصای سفید در دبیرستان نابینایان شهید فهمیده کاشان افزود: برای حضور فعال معلولان در جامعه، باید همه ظرفیت‌های موجود را به کار بگیریم و محدودیت‌های قانونی را اصلاح کنیم.

به گفته وی، آموزش و پرورش تلاش می‌کند که دانش‌آموزان معلول در مدارس عادی تلفیق شوند و به عمل، زندگی کردن در کنار دیگر افراد جامعه را بیاموزند.

وی اظهار داشت: باید روز عصای سفید را با حضور دانش آموزان نابینا، به نحو شایسته‌ای ارج گذاشته و برگزار کنیم و مردم را آگاه کنیم که رفتار معقولانه‌ای با نابینایان و همه معلولان داشته باشند.

وی تاکید کرد: تشکیل انجمن‌های مردم نهاد با مشارکت معلولانی که مسیر موفقیت را طی کرده‌اند، از جمله راهکارهایی است که برای دفاع از حقوق معلولان به ویژه گروه سنی کودکان باید پیگیری شود.

خدمتی گفت: خانواده معلولان به ویژه نابینایان باید با راهکارهای توانمندسازی فرزندانشان آشنا شوند و برای رسیدن به این منظور ارتباط بیشتری با مدارس استثنایی داشته باشند.

مدیر مجتمع آموزش نابینایان شهید فهمیده کاشان گفت: نابینایان به لحاظ هوش و تمرکزی که دارند توانمندیهای زیادی دارند که این ظرفیت‌ها باید شناسایی و به ظهور برسد.

«حسنعلی هادی» افزود: در این مجتمع ۱۶ دانش آموز نابینا از آموزش‌های خاص بهره‌مند شده و هشت دانش آموز دیگر نیز در مدارس عادی از پشتیبانی و خدمات آموزشی تلفیقی استفاده می‌کنند.

به گفته وی، کسب قهرمانی تیم شودان مجتمع نابینایان شهید فهمیده کاشان در مسابقات استان اصفهان، قهرمانی «محمد خاوری» و نایب قهرمانی «سید مهدی سجادزاده» در این مسابقات، و راهیابی «محمد طا‌ها خاوری» به مسابقات کشوری قرائت قرآن از جمله موفقیت‌های دانش آموزان این مجتمع آموزشی است.

وی اظهار داشت: سال گذشته اولین دبیرستان مخصوص دانش آموزان نابینا در منطقه شمال استان اصفهان است.
به گفته هادی، باید به شرایط معلمان مدارس معلولان نیز توجه داشت از جمله آن بازدید‌های دوره‌ای از سایر مراکز آموزشی است که باعثتجربه آموزی و کسب مهارت‌های جدید آن‌ها می‌شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز