خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر کاشان:

تئاتر‌های خیابانی در کاشان باید تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۶۷

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، از تقویت و اجرای نمایش‌های خیابانی در تمامی فصول سال در این شهرستان خبر داد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، از تقویت و اجرای نمایش‌های خیابانی در تمامی فصول سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «علی رسول‌زاده» در اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان که در تالار فرهنگ برگزارشد اظهار داشت: اجرای تئاترهای خیابانی در سطح شهرستان بسیار ارزنده بود و توانست مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهد.

وی، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران این جشنواره گفت: کاشان با توجه به قدمتی که در زمینه‌های هنری و تئا‌تر دارد می‌تواند بیشتر از این‌ها خودش را به عرصه ظهور برساند.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر کاشان، نقش ارزنده تئا‌تر در زمینه‌های حرکات، رفتار، چگونگی موضوعات بصورت مستقیم و رودرو می‌تواند به خوبی به مخاطب عرضه می‌شود.

رسول‌زاده، استمرار در جشنواره تئا‌تر وبسنده نکردن آن تنها به مهر ماه را در شهرستان ضروری دانست و افزود: در هنر نمایشی تئا‌تر می‌توان بخوبی بسیاری از ناگفته‌ها را مطرح کرد.

وی افزود: شهرداری در زمینه‌های آموزش شهروندی در سطح شهر گام‌های بلند و خوبی را برداشته است.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان، قدمت هفت هزار ساله تمدن و فرهنگ کاشان را یاد آور شد و اذعان داشت: هنرنمایی هنرمندان کاشانی در صحنه‌های هنر چه در شهر و چه در خارج از آن بخوبی هویدا و قابل تحسین است.

رسول‌زاده، برگزاری جشنواره‌ها بصورت مداوم و مستمر، تقویت تئاتر‌های خیابانی در سطح شهر، برپایی کارگاه‌های آموزش فرهنگ شهروندی، شهر اکترونیک، حقوق، رفتار شهروندی، بهداشت، محیط زیست و موضوعات مذهبی و معرفی جشنواره تئا‌تر مهر به عنوان برند این شهر را از جمله پیشنهادات شورا در زمینه فرهنگی برشمرد.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان نیز در این آیین گفت: خوشبختانه این جشنواره جایگاه خود را در بین هنرمندان سراسر کشور پیدا کرده است.

مهدی نادعلی، گزارش کلی از اعلام فراخوان، ارسال متون و اجرای نمایش‌های این جشنواره ارائه کرد.

رونمایی از تمبر جشنواره سراسری تئاترمهر کاشان، اجرای نمایش آقاحسین، قرائت بیانیه جشنواره توسط استاد مسلم قاسمی، معرفی نفرات برگزیده جشنواره و تجلیل از خانواده هنرمند تازه گذشته عباس محسنی از برنامه‌های اختتامیه این جشنواره در تالار فرهنگ بود.

شایان ذکر است: دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان از ۱۴ تا ۲۴ مهرماه در سه بخش اجرای خیابانی، نمایش صحنه‌ای و بخش ویژه در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز