خبرگزاری کار ایران

دبیردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان؛

افزایش ۵۰ درصدی اجرای نمایش‌ها در دهمین جشنواره تئا‌تر مهر کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۹۱

دبیردهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، از افزایش ۵۰ درصدی اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و ویژه در این جشنواره خبر داد.

دبیردهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، از افزایش ۵۰ درصدی اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و ویژه در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مهدی نادعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن مهربان فرهنگسرای مهر
سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان اظهار داشت: ارسال آثار دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان با اعلام فراخوان این جشنواره از ۱۵ تیر ماه و مهلت ارسال متون ۲۰ مرداد ماه و اعلام نتایج آن تا ۱۰ شهریور ماه بااستقبال بسیار خوب هنرمندان و علاقمندان به هنر تئا‌تر و نمایش روبرو شده است.

وی، تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته را افزایش حضور گروه‌های هنری و ارسال آثار آن‌ها از سراسر کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به تاخیر دراعلام ارسال آثار تعداد ۴۰۰ اثر به جشنواره امسال راه یافته است.

به گفته مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، ارسال آثار پذیرفته شده به جشنواره امسال با افزایش ۲۰ درصدی روبرو شده است.

نادعلی گفت: تعداد نمایش‌های پذیرفته شده به مرحله بازبینی، ۷۴ اثر به جشنواره راه یافته است که تعداد نمایش‌های اجرایی دهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان با ۵۰ درصد افزایش روبرو شده است.

وی، کیفیت آثار نمایش‌های ارائه شده به بخش نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای را خوب ارزیابی کرد واذعان داشت: با توجه به رویکرد ستاد و سیاستگذاری جشنواره توسط شهردار کاشان اجرای نمایش‌های پذیرفته شده بصورت عمومی و گسترده در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

دبیردهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، از اجرای نمایش‌های خیابانی در میدان ۱۵ خرداد، پارک آیت الله مدنی و ناژون، مدارس، دانشگاه آزاد، مسکن مهر، کاشانه مهر و ندامتگاه کاشان از امروز ۱۴ مهر ماه بعد از ظهر‌ها خبر داد.
نادعلی، اجرای نمایش‌های خیابانی از ۱۴ تا ۲۴ مهر و نمایش‌های صحنه‌ای را از ۱۸ تا ۲۳ مهر ماه در سالن‌های تالار فرهنگ و فرهنگسرای مهر(سالن‌های مهربان، مهرگان و تماشاخانه مهر) اعلام کرد.

وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط استاد مسلم قاسمی کار‌شناس دینی، حضور میهمانان و هنرمندان عرصه سینما و تئاترآقایان محمود فرهنگ، ابوالفضل ورمرزیار، مهرداد کورش نیا، شایان افکاری، احسان کرمی، نوید محمدزاده،
محمود عزیزی، قطب الدین صادقی، امیرحسین حریری و اردشیر صادقپور را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

به گفته مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، چاپ بولتن مجله‌ای بصورت تخصصی، نصب بنرهای اطلاع رسانی در ۲۱ نقطه از سطح شهرو پوس‌تر از اقدامات کمیته اطلاعات این جشنواره است.

نادعلی، تقویت فرهنگ شهروندی، تاثیرگذاری اجرای نمایش‌های با موضوعات فرهنگ و حقوق شهروندی، شهرنشینی، آپارتمان نشینی و عمومیت بخشیدن جشنواره را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی در پایان از کاشان به عنوان شهر هنر واصالت نام برد و افزود: با توجه به اینکه کاشان شهری هنرخیز و هنرمند است برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز