خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان؛

همه نیاز مدارس، فناوری‌های مدرن و تخته هوشمند نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۸۹

مدیران مدارس در امور فرهنگی و مشاوره‌ای نیز باید از مشارکت نیکوکاران و اولیا دانش آموزان برای پیشبرد نظام آموزشی استفاده کنند و به کمک های مالی محدود نشوند.

مدیران مدارس در امور فرهنگی و مشاوره‌ای نیز باید از مشارکت نیکوکاران و اولیا دانش اموزان برای پیشبرد نظام آموزشی استفاده کنند و به کمک‌های مالی محدود نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمود خدمتی» در نشست شورای آموزش و پرورش شهر مشکات افزود: همه نیاز مدارس، فناوری‌های مدرن و تخته هوشمند نیست، رشد و بهبود نظام آموزشی نیازمند اصلاح فرهنگ است که ارکان آموزش و پرورش باید از نظر کار‌شناسان استفاده کنند.

به گفته وی، فناوری‌های مدرن، ابزار کمک آموزشی است و همه مشکلات مدارس با حضور آن حل نمی‌شود بلکه باید برای استفاده از داشته‌هایمان و امکانات موجود در هر منطقه برنامه ریزی کنیم تا فرآیند یاددهی و یادگیری بهبود پیدا کند.

وی اظهار داشت: عزتمندی امروز ایران، به برکت رهبری امام خمینی است که تعلیم و تربیت در مدارس را مورد توجه قرار داد و برای اصلاح جامعه به آموزش و پرورش امید بسته بود.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی، که برای سلطه بر کشور‌ها، از ابزار فیزیکی نامید شده است، با تهاجم فرهنگی قدرت نمایی می‌کند و ما نیازمند آن هستیم که با تعلیم و تربیت حماسه خلق کنیم.

وی تاکید کرد: امروز عرصه جهاد علمی و اقتدار علمی است که بسترآن در آموزش و پرورش است و نیازمند حضور و مشارکت همه شهروندان است تا توسعه کشور محقق شود.

وی گفت: همه فراد جامعه در هر رده‌ای که هستند باید به این باور برسند که هر قدمی در مسیر توسعه آموزش و پرورش سرمایه گذاری در جهت پیشرفت کشور است و هزینه نیست.

وی اظهار داشت: باید دانش آموزان را آموزش داد تا از محیط خود به خوبی استفاده کنند که مراقبت از خود و محیط خود و زندگی با دیگران، از مهارتهای زندگی است که باید از مدرسه شروع شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشان افزود: به منظور رسیدگی و نظارت بر امور دانش آموزان منطقه مشکات با مشارکت نخبگان و کار‌شناسان محلی استفاده از ظرفیت‌های بومی این خطه در جهت کیفیت بخشیدن به فرآیند نظام آموزشی، شورای آموزش و پرورش شهرمشکات به عنوان شورای فرعی آموزش و پرورش کاشان تشکیل شد.

خدمتی گفت: با هدف تقویت بنیه علمی و اعتقادی دانش آموزان منطقه مشکات، طرح بدون کیف و کتاب، با مشارکت نخبگان علمی در روزهای پنجشنبه در مدارس این شهر اجرا خواهد شد.

امام جمعه شهر مشکات گفت: قرآن کریم، پیامبران الهی را رهبرانی معرفی می‌کند که کارهای نیک انجام دهند و دیگران را به آن سفارش کنند زیرا کار خیر، نیازمند توجه خداوند است.

حجه الاسلام «مجتبی رفیعی» در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه مشکات افزود: اگر کسی موفق به کار نیک شد، یقین بداند که مورد توجه خدا قرار گرفته است و اراده الهی بوده که او عامل امر خیر باشد.
به گفته وی، به اعتبار آیات الهی، اقامه نماز در عین اینکه عبادت خداوند است، کار نیک نیز محسوب می‌شود که این موضوع، اهمیت نماز در پیشگاه خداوند متعال را معرفی می‌کند.

وی اظهار داشت: فرهنگ نماز، باید به عنوان یک فرهنگ دینی ترویج شود زیرا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستور اسلام بعد از ایمان به خدا، برپا داشتن و اقامه نماز است.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) به حاکم یمن سفارش می‌کند که آموزش قرآن، به عنوان کتاب حکومت و زندگی، اخلاق نیک و فرهنگ نماز را در جامعه ترویج کند.

وی تاکید کرد: مدیران و معلمان جامعه، قبل از آنکه به تربییت یگران بپردازند باید منش و سیره خود را اصلاح کنند و معلم نمونه کسی است که اخلاق و ادب را از خودش روع کند و از این روست که پیامبر سلام که خود اسوه حسنه و رحمه للعالمین است از خدا می‌خواهد به او اخلاق نیک عطا کند.

رفیعی اظهار داشت: بدون شک، دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته و کوچک مثل مشکات و روستاهای اطراف آن، دارای دانش آموزان مستعدی است ه باید شناسایی و شکوفا شود.

رییس شورای شهر مشکات گفت: کمبود امکانات و فضاهای آموزشی در سال‌های گذشته، یکی از دلایل مهاجرت دانش آموزان این منطقه به شهر کاشان بود که هزینه‌های مادی و عنوی به خانواده‌ها تحمیل می‌کرد.

«وجیهه کاظمیان» افزود: در شهرهای کوچک با مشارکت خانواده‌ها می‌توان بسیاری از مسایل را برطرف کرد اما حل مشکلات مالی مدارس از عهده آن‌ها خارج است.

به گفته وی، کمبود تکنولوژی آموزشی و فناوری‌های مدرن به اضافه عدم حضور مشاوران مجرب به ویژه در مدارس دخترانه از جمله مشکلاتی است که در مدارس منطقه مشکات به چشم می‌خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز