خبرگزاری کار ایران

قدردانی آیت‌الله نمازی از وزارت بهداشت و درمان

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۶۵

امام جمعه کاشان از اقدام هیئت دولت و وزارت بهداشت برای پشتیبانی از بیماران و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌‌شود تقدیر کرد.

امام جمعه کاشان از اقدام هیئت دولت و وزارت بهداشت برای پشتیبانی از بیماران و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌‌شود تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: در حالی که جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را همه افکار عمومی جهان مشاهده کردند اما نتانیاهو در سخنرانی خود در فضیلت این ارتش جنایت‌کار سخن گفت و مدعی شد سربازان اسرائیلی از عالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی در جهان برخوردار هستند و حتی آنها را سزاوار تمجید و تکریم دانست.

وی خاطرنشان کرد: در حالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کشتار غیر نظامیان در غزه را منکر می‌شود که حتی سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا این ادعای نتانیاهو را تکذیب می‌کند.

امام جمعه کاشان سپس به برخی از آمارهای جنگ غزه اشاره و تصریح کرد: ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که آمارها از ۲ هزار و ۱۷۰ شهید شامل ۵۰۰ شهید کودک، ۱۱ هزار مجروح، تخریب کامل ۹ هزار واحد مسکونی و آسیب‌دیدن بیش از ۹ هزار ساختمان دیگر خبر می‌دهد.

نمازی افزود: در عین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک کلام حق نیز در سخنرانی خود عنوان کرده و اذعان داشته که ایران توانسته انقلاب اسلامی خود را صادر کند.

وی همچنین با اشاره به موافقت دولت جدید افغانستان با آمریکا در مورد طرح توافق امنیتی کابل - واشنگتن یادآور شد: استقرار دائمی ۹ پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان، برخورداری نظامیان آمریکا از حق کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی و حضور دائمی ۱۰ هزار آمریکایی در افغانستان از جمله موارد مطرح شده در این توافق‌نامه است.

به گفته وی، در حالی دولت جدید افغانستان در روزهای نخست استقرار خود این طرح را امضا کرد که کرزای بیش از یک‌ سال از پذیرش آن امتناع کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تقدیر از هیئت دولت و وزارت بهداشت در پشتیبانی از بیماران و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌‌شوند گفت: این اقدام یک حرکت جهادی است که البته نیاز به زمان دارد اما تا کنون طبق قانون ابلاغ شده هزینه‌ای که توسط روستاییان دارای بیمه برای بستری شدن صرف می‌شود ۵ درصد بوده و در آینده‌ای نزدیک این عدد به ۳ درصد نیز کاهش می‌یابد.

نمازی افزود: در مورد بیماران بستری در شهرها در حال حاضر ۱۰ درصد هزینه پرداخت می‌شود و در آینده‌ای نزدیک این رقم به ۶ درصد نیز تقلیل می‌یابد که اقدام ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی همچنین از برخی تمهیدات برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، روستاها، بخش‌ها و شهرهای کوچک، حضور پزشکان متخصص در بیمارستا‌ن‌های دولتی، حمایت از بیماران صعب‌العلاج و…به عنوان اقدامات قابل تقدیر دیگر نظام سلامت در جامعه برشمرد.

امام جمعه کاشان قدردانی از سازمان خدمت وظیفه برای در نظر گرفتن کاهش خدمت سربازی برای متأهلان و همچنین افراد دارای فرزند عنوان کرد: ازدواج آسان یکی از توصیه‌های همیشگی بوده و خدمت سربازی نیز یکی از موانع و مشکلاتی بود که در خصوص امر ازدواج مطرح می‌شد که با این قانون می‌توان نسبت به تسهیل ازدواج در بین جوانان تلاش بیشتری کرد.

نمازی همچنین با تبریک روز نیروی انتظامی و تشکر از زحمات شبانه‌روزی سربازان و افسران و پرسنل آن، خواستار افزایش میزان تحرک این نیرو در مناطق، محلات و جاده‌ها شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) بیان داشت: کاشان از وجود فرزند بزرگوار ایشان حضرت سلطانعلی‌ بن امام محمد باقر(ع) که ولی نعمت منطقه کاشان و توابع آن محسوب می‌شود بهره‌مند است.

وی همچنین با گرامیداشت روز عرفه نمازگزاران را به بهر‌ه‌برداری از فرصت‌های ناب این روز سفارش کرد و عید سعید قربان را نیز تبریک گفت و توصیه‌هایی را در خصوص امر قربانی کردن مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز